مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان: کلنگ 12 طرح عمرانی به اعتبار 7 میلیارد و 315 میلیون تومان زده می‌شود

«حسن ظفری» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در نشستی به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر توضیحاتی درخصوص عملکرد این سازمان طی سال جاری ارائه کرد.

به گزارش فردای همدان، طی این نشست ظفری ضمن اشاره به خسارت‌های بارندگی ابتدای سال جاری به بسیاری از شهرها و روستاهای استان اظهار کرد: آسیب‌های وارد شده به برخی شهرها و روستاهای استان به دنبال سیل فروردین ماه سال جاری فرصتی پدید آورد تا با بررسی و ارزیابی 21 هزار واحد مسکونی در سطح استان، 9 هزار واحد تازه احداث و 6هزار واحد مسکونی نیز تعمیر شد.

وی افزود: در این راستا 515 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانکی و 200 میلیارد تومان کمک بلاعوض به استان ابلاغ شد و 19 هزار و 297 متقاضی تسهیلات به بانکهای استان معرفی شدند که تا به امروز بیش از 90 درصد متقاضیان موفق به عقد قرارداد شده‌اند.

ظفری در ادامه بیان کرد: همچنین مبلغ 6 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای شهری و روستایی به هر شخص واجد شرایط اعتا شد. کمک هزینه بلاعوض معیشت نیز تا سقف 5 میلیون تومان به 4 هزار خانواده واجد  شرایط پرداخت شد و در مجموع طی سال جاری 110 میلیارد تومان کمک بلاعوض به واجدان شرایط در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان تاکید کرد:تامین این منابع مالی در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور کار بزرگی ست و به همین سبب از تمامی افرادی که در این راه تلاش کردند قدردانی می‌کنم. چراکه به واسطه تسهیلات گسترده ای که طی سال جاری برای بازسازی مسکن در اختیار افراد قرار گرفته است شاهد آن هستیم که استان همدان تبدیل به یک کارگاه بزرگ اجرایی شده است و در بسیاری موارد حتی با کمبود عوامل اجرایی رو به رو هستیم.

ظفری خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام دهه فجر 12 پروژه کلنگ زنی با اعتباری قریب به 7 میلیارد و 315 میلیون تومان انجام خواهد شد که تمامی منابع اجرای این پروژه ها و همچنین پیمانکاران آن تامین شده است تا به دنبال مراسم کلنگ زنی شاهد به انجام رسیدن این پروژه ها باشیم.

وی تاکید کرد: تا به امروز تمامی اعتباراتی که به استان اختصاص یافته است را در این راه به بهره برداری رسانده ایم و اجازه ندادیم حتی یک ریال از این اعتبارات بازگردد چراکه معتقد هستیم این اعتبارات حق شهروندان این استان است.