آگهی‌های تبلیغاتی تقلبی در کمین شهروندان

چند توصیه مهم پلیس در مورد سپردن فرش به قالیشویی‌ها

 به گزارش فردای همدان، حسین بشری؛ معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: در روزهای پایانی سال برخی شهروندان فرش‌های خود را برای شستن به قالیشوئی‌ها می‌سپارند که این موضوع باعث شده برخی سودجویان فرصت طلب با توزیع انواع آگهی‌های تبلیغاتی در کمین شهروندان باشند. این تبلیغات به صورت پخش‌کردن برگه‌هایی است که تنها یک یا دو شماره در آن‌ها ذکر شده است و هیچ اشاره‌ای به آدرس کارگاه قالیشویی نمی‌کنند و یا یک آدرس جعلی و غیر واقعی مطرح می‌کنند. ضمن اینکه اعلام قیمت‌های پایین از سوی این مجرمان، ترفندی برای فریب مردم است.

این مقام انتظامی به مردم توصیه کرد: برای گرفتار نشدن در دام این مجرمان، از شرکتهای قالیشویی که آگهی‌هایشان در روزنامه‌ها چاپ می‌شود، استفاده کنند، زیرا اغلب مدارک این گونه شرکتها کنترل می‌شود. البته تاکید می‌کنم چاپ آگهی در روزنامه‌ها دلیلی برای تایید فعالیت همه شرکت‌ها نیست.

این مقام مسئول افزود: شهروندان هنگام تحویل فرش‌ها به نمایندگان قالیشویی‌ها، کارت شناسایی آنها را به دقت بررسی کنند .همچنین مشخصات ظاهری آنها را نیز همراه با شماره پلاک خودرو یادداشت کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی، پلیس بتواند مجرمان را شناسایی کند.
ضمنا شهروندان برای اطمینان بیشتر از صحت فعالیت این شرکتها، از اتحادیه قالیشویان نیز استعلام کنند.