سومین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و چرم همدان برگزار می شود

گروه اقتصاد: رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و چرم همدان در هتل باباطاهر از 20 تا 22 مردادماه، گفت: علاقمندان می توانند از ساعت 16 تا 22 با مراجعه به هتل باباطاهر از نمایشگاه بازدید کنند.       به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، […]

گروه اقتصاد: رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و چرم همدان در هتل باباطاهر از 20 تا 22 مردادماه، گفت: علاقمندان می توانند از ساعت 16 تا 22 با مراجعه به هتل باباطاهر از نمایشگاه بازدید کنند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، احمد گازرانی در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان اظهار داشت: دولت در ایجاد اشتغال نقش دارد اما با این وجود اتحادیه ها وارد کار شده و فرصت را برای اشتغال، کارآفرینی و ارزآوری فراهم کرده اند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان افزود: هر ساله همایش و نمایشگاه تخصصی صنعت کیف، کفش و چرم برگزار می شود چراکه صنعت چرم، صنعتی قدیمی در استان است.

وی با بیان اینکه با غافل بودن برخی مسئولان در برهه ای از زمان، این صنعت به فراموشی سپرده شد، عنوان کرد: از سال 90 تلاش های خوبی صورت گرفت و در سال 93 تکلیف اجرای طرح تکاپو از سازمان یونیدو به اتحادیه واگذار شد.

گازرانی با اشاره به اینمه همواره این دغدغه وجود داشت که چرا چرم همدان برندسازی نشده است، بیان کرد: از سال 93 حمایت از این اعضا آغاز و تسهیلات خوبی از سوی بانک ها به اعضای اتحادیه اعطا شد.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان در ادامه به برگزاری دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین این نمایشگاه با حضور 52 برند شامل 18 برند از همدان، 30 برند از تبریز و چهار برند از سایر استانها برگزار شد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه سوم 31 برند از همدان، 14 برند از تبریز و 16 برند نیز از دیگر استانها حضور خواهند داشت، ابراز کرد: نمایشگاه با حضور 20 برند آغاز شد و در اولین نمایشگاه همدان سه یا چهار غرفه بیشتر وجود نداشت اما با برنامه ریزی های جامع نیمی از غرفه ها به همدان اختصاص یافته است.

گازرانی خاطرنشان کرد: هدف، طرح تکاپو حمایت و پیش بردن یکی از صنایع با حمایت سازمان یونیدو است.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با اشاره به اینکه در همدان صنعت کیف، کفش و چرم بهترین رسته ای بود که توان حمایت و فرصت اشتغال از آن وجود داشت، تصریح کرد: باید در این رسته های مورد حمایت 9 هزار نفر مشغول به کار می شدند که در این رسته فضا برای اشتغال این تعداد افراد وجود دارد.

وی با بیان اینکه 10 تولید کننده استان در 26 مردادماه در نمایشگاه کفش و چرم گرجستان حضور پیدا می کنند، افزود: همچنین 23 دوره آموزشی نیز برای تولیدکنندگان کیف و کفش استان در نظر گرفته شده است.

گازرانی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و چرم همدان در هتل باباطاهر از 20 تا 22 مردادماه، بیان کرد: علاقمندان می توانند از ساعت 16 تا 22 با مراجعه به هتل باباطاهر از نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با تاکید به تشکیل انجمن صنعت چرم در استان، گفت: سعی بر این است که هم از اعضا حمایت و هم بانک اطلاعاتی از تولید کنندگان تشکیل شود.

وی با اشاره به ضعف برندسازی در استان همدان، عنوان کرد: این ضعف  ناشی از عدم توجه دولت به این صنعت است.

گارزانی با بیان اینکه چقدر تولیدکنندگان استان باید برای تولیدکنندگان دیگر استانها تولید کنند و استان برندی نداشته باشد، ابراز کرد: یک هزار و 429 صنعتگر کیف، کفش و چرم در استان فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه کیف، کفش و چرم همدان با اشاره به اینکه ترکیه حمایت خوبی از تولیدکنندگان خود برای حضور در نمایشگاه های بین المللی دارد، ادامه داد: تا سال 91 در ایران از سوی سازمان توسعه تجارت، یارانه نمایشگاهی در نظر گرفته می شد و 80 درصد هزینه ها پرداخت می شد اما از سال 91 بودجه ای برای پرداخت یارانه لحاظ نشده و تولیدکنندگان با هزینه شخصی توان شرکت در نمایشگاه ها را ندارند.