روستاهای دوستدار کتاب در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان از راهیابی ۶ روستای این استان به مرحله ‌نهایی ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۱۹ روستای کشور در این رویداد شرکت کرده‌اند.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، عاطفه زارعی امروز- دوشنبه- اظهار داشت: دستجرد، حسین آباد، سید شهاب، ویان، اکنلو، داق داق آباد روستاهای راه یافته به این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه پرونده ۲۱ روستا از استان همدان به دبیرخانه این رویداد ارسال شده افزود: هیات داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را از میان یک هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: در مرحله دوم داوران از میان ۱۲۶ روستای راه یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم انتخاب کردند که از این تعداد ۶ روستا از استان همدان برگزیده شده است.

زارعی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برترین ها ۱۹ بهمن‌ماه در کتابخانه ملی ایران برگزار می شود. 

ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای تیرماه سالجاری با اعلام فراخوان از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی آغاز شد.