«سیل مهربانی همکلاسی‌ها» در همدان

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: به منظور کمک به سیلزدگان جنوب کشور دومین دوره طرح «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» در ۲۰۰ کانون دانش‌آموزی این استان آغاز شد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، مریم پاک‌بین بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های شدید در جنوب‌ شرقی کشور که منجر به آب‌گرفتگی برای ساکنان این مناطق شده‌، طرح سیل مهربانی همکلاسی‌ها با برگزاری مراسمی نمادین در کانون دانش‌آموزی مدرسه ریحانه‌النبی آغاز شد.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان اضافه کرد: دومین طرح ملی سیل مهربانی همکلاسی‌ها با مشارکت و هم‌افزایی تشکل‌های دانش آموزی به منظور انسجام‌بخشی هدایای نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای آنها اجرا شد.

پاک بین هدف این طرح را ترویج فرهنگ بشر دوستی، مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: همدلی و همراهی دانش‌آموزان با خانواده‌های آسیب دیده از دیگر اهداف طرح «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» است.

وی افزود: این حرکت خیرخواهانه به عنوان یک فرصت تربیتی قلمداد شده و علاوه بر اینکه بخشی از آلام و خسارت‌های وارد شده به دانش‌آموزان و خانواده‌ها را برطرف می‌کند، بشر دوستی و مهرورزی را در بین دانش‌آموزان گسترش می دهد.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان خاطرنشان کرد: بشردوستی اعضای کانون‌های دانش‌آموزی در اولین طرح سیل مهربانی همکلاسی‌ها که برای کمک به هموطنان سیل‌زده استان لرستان انجام گرفت، ستودنی بود.

پاک‌بین اظهار داشت: نهادینه کردن اصول و اهداف جمعیت در جامعه با مشارکت حداکثری دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا در این طرح عملیاتی می شود.