مبارره با قاچاق کالا به روش سیستمی صورت می گیرد

کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بهار تشکیل شد.
در این جلسه شالبافیان دبیر کمیسیون کالا و ارز شهرستان بهار خواستار پیشنهادات راهبردی و عملیاتی توسط اعضا دستگاه اطلاعاتی با ادارات شهرستان تعامل داشته باشند.

به گزارش فردای همدان، رضا شالبافیان با اشاره به وجود راههای فرعی در شهرستان بهار گفت: با توجه به وجود ۳۳ راه فرعی شهرستان بهار ایجاد و راه اندازی پاسگاه ایست و بازرسی در حسن قشلاق که محل تلاقی راه‌های فرعی محسوب می شود ضروری است.
وی ادامه داد: با استقرار پاسگاه ایست و بازرسی با ورود و خروج کالاهای قاچاق را کنترل و از قاچاق عمده جلوگیری خواهد شد.

?در ادامه رئیس اداره صمت شهرستان بهار گفت: در ۱۰ ماه اول سال جاری ۲۵۰ مورد بازرسی از سردخانه ها و انبارهای شهرستان صورت گرفته و ۱۱۲ مورد ابلاغیه صادر شده و ۵۳ مورد صحت سنجی و ۱۵۲ مورد از ۸۰۰ مورد سردخانه و انبار موجود در شهرستان ثبت نام و مورد تایید واقع شده است.
حیدری تصریح کرد: ۵ جلسه آموزش اصناف و ۵۳ مورد بازرسی دوره ای و روزانه توسط اداره صمت شهرستان بهار صورت گرفته است.

?مومیوند دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان از ساماندهی وانت بارها در کشور خبر داد و گفت: ساماندهی وانت بارها و تردد آنها با بارنامه در ابتدای اجرای طرح سخت خواهد بود و همکاری مردم را می‌طلبد و از این پس هر وانت باری که باری حمل کند و بارنامه نداشته باشد جریمه خواهد شد و با مشخص شدن مبدا و مقصد قابل رصد خواهد بود.
وی افزود: قاچاق کالا و ارز معضلی است که آسیب جدی به کشور وارد می کند و فرصت اشتغال را در داخل کشور می سوزاند و تلاش دولت در برگرداندن واحدهای تولیدی به تولید را ابتر خواهد گذاشت و این کمیسیون مکمل ستاد تسهیل و رونق تولید است.
مومیوند اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دو حوزه مقابله و پیشگیری صورت می گیرد که در حوزه پیشگیری کار فرهنگی باید صورت گیرد تا نیاز به مقابله نباشد.
وی اضافه کرد: گلوگاه شهید زارعی به دلیل اهمیت خاص و ورودی استان کردستان، تنها گلوگاهی است که ثبت شورای امنیت ملی شده است.
وی به کشفیات نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در سال جاری در حوزه قاچاق کالا و ارز ، نیروی انتظامی استان ۲۰۷ میلیارد تومان کشفیات داشته که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است
وی اعلام کرد: در ۱۰ ماهه اول سال ۴۷۸ فقره پرونده به ارزش ریالی ۲۳ میلیارد تومان بررسی شده که ۲۲ فقره بالای ۱۰۰ میلیون تومان بوده و از لحاظ ارزش ریالی ۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
مومیوند تصریح کرد: تنها با مقابله نمی شود کاری از پیش برد و دستگاههای متولی مانند آموزش و پرورش و دانشگاهها، صداوسیما و خبرنگاران ملزم به کار فرهنگی ‌هستند تا خرید کالای ایرانی را ترویج دهیم.
وی گفت: آسیب قاچاق کالا کمتر از مواد مخدر نیست و به شدت مشکل زاست.
وی به ساماندهی انبارها اشاره کرد و گفت: امروز مبارره با قاچاق کالا به روش سیستمی و شیوه های امروزی صورت می گیرد و اگر انبارهای ما شناسنانه ورود و خروج داشته باشند، قاچاق کالا به شدت کاهش می یابد و ساماندهی انبارها از ضروری ترین کارهاست که باید تعداد باقی مانده نیز ثبت شوند.
وی تصریح کرد: با کالای قاچاق و عرضه ی آن در فروشگاهها به شدت برخورد شود و کالای قاچاق باید ضبط شود تا تحولی در استان صورت گیرد.

?سپس فرماندار بهار گفت: شهرستان بهار مقصد کالای قاچاق نیست و در مسیر کالای قاچاق قرار گرفته که با توجه به داشتن مسیر فرعی مسئولیت بیشتری متوجه شهرستان است.
فرماندار بهار اعلام کرد: تعداد ۲۴۹ فقره پرونده در ۱۰ ماهه اول سال جاری وارد تعزیرات شده و ۲۵۵ مورد با محکومیت ۱۷۶ میلیارد ریال مختومه شده است و ۱۲۷ طرح پرونده در اجرای احکام گلوگاه شهید زارعی با وصولی ۳۲ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفته است.
احسان قنبری اضافه کرد: تا پایان امسال، سوخت مایع مورد نیاز کارگاهها تامین خواهد شد و این در حالی است که سوخت مایع در سال ۹۹ برای کارگاههای سفال تامین نخواهد شد و همه واحد و کارگاههای تولید سفال باید گاز دار شوند و از گاز طبیعی استفاده کنند.
وی افزود: در سال آینده در گلوگاه شهید زارعی اقدامات عمرانی خوبی انجام خواهد شد و گلوگاه به عنوان مهمترین ایست بازرسی در شهرستان بهار قوی‌تر از گذشته فعالیت خواهد داشت.