آلودگی هوا؛ ارمغان وارونگی دما

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: به دنبال خروج سامانه بارشی و پایداری هوای این استان، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با ایجاد وارونگی دما، هوای همدان تا حدودی آلوده شود.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، محمدحسن باقری شکیب با اشاره به اینکه سامانه بارشی بامداد امروز از آسمان استان خارج شده است، گفت: به دلیل پایداری هوا، دمای هوای بیشتر نقاط استان تا ۲ روز آینده کاهش یافته و کمی سردتر می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: به دلیل پایداری هوا در چند روز آینده، احتمال افزایش میزان آلایندگی‌ها و آلودگی هوای مراکز شهری و صنعتی وجود دارد.

باقری‌شکیب افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در روزهای یکشنبه و دوشنبه، دمای کمینه استان کاهش یافته و ممکن است دمای برخی از نقاط استان به ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

وی عنوان کرد: از روز سه‌شنبه به بعد دمای هوای استان رفته رفته افزایش می‌یابد و تا انتهای هفته جاری سامانه بارشی فعالی در استان نداریم.

باقری شکیب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.