همدانی ها نظارت بر اصناف را از طریق طرح ساما عهده دار شدند

  گروه جامعه: مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی اتاق اصناف همدان گفت: مردم نظارت بر اصناف را از طریق طرح ساما عهده دار شدند و می توانند رضایت مندی با نارضایتی خود را با ارسال پیامک به اداره اصناف منتقل کنند.       حسین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، […]

 

گروه جامعه: مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی اتاق اصناف همدان گفت: مردم نظارت بر اصناف را از طریق طرح ساما عهده دار شدند و می توانند رضایت مندی با نارضایتی خود را با ارسال پیامک به اداره اصناف منتقل کنند.

 

 

 

حسین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار داشت: برچسب ساما براساس طرح اصناف از سال 93 در خصوص بحث مشتری مداری در استان همدان طراحی شد و تحقیقات روی آن انجام شد.

مدیر اجرایی و مدیر روابط عمومی اتاق اصناف همدان با بیان اینکه در طرح ساما راهکارهایی در نظر گرفته شد تا سطح مشتری مداری را در اصناف استان همدان افزایش دهیم، افزود: همچنین باید توجه داشت یکی از عوامل جذب توریست نیز طرح افزایش مشتری مداری است.

وی با اشاره به اینکه یک شرکت دانش بنیان پس از چند ماه تحقیقات لازم، 4 راهکار را ارائه داد، گفت: یکی از راهکارهای مادر آن، طرح ساما یا همان سامان دهی ارتباط مردمی اصناف است.

نانو

یوسفی با بیان اینکه بحث نظارت بر اصناف برعهده مدیریت و نظارت بر اصناف و اتاق اصناف است، عنوان کرد: اما به دلیل اینکه تعداد پرسنلی که در حوزه بازرسی فعال هستند 12 نفر می باشند و همچنین با توجه به اینکه 30 هزار واحد صنفی دارای مجوز و حدود 8هزار واحد صنفی بدون مجوز در استان همدان وجود دارد به دلیل محدودیت منابع انسانی امکان نظارت کامل براین واحدها وجود ندارد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف همدان در ادامه گفت: در طرح ساما نظارت بر واحد های صنفی و تخلفی که در این واحدها انجام میشود و همچنین رضایت از واحدهای صنفی برعهده مردم قرار داده شده است به این صورت که برچسب ساما به درب یا دیوار واحدهای صنفی زده میشود که دارای یک سری درجه بندی خوب، متوسط و عالی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبین و مشتریانی که وارد واحدها میشوند در طی فرآیند خرید و فروش اگر مخاطب نسبت به آن واحد احساس رضایت کند و یا نسبت به آن احساس نارضایتی از قبیل تخلف، گران فروشی، کم فروشی، رعایت نکردن بهداشت، عدم درج قیمت وسایر موارد دیگر داشته باشد میتواند با فرستادن پیامک به سامانه 1000127 نظر خود را با خوب، متوسط و یا عالی اعلام کند.

یوسفی ابراز کرد: بازرسین اصناف با دریافت این پیامک سریعا به محل اعزام شده و برای پی بردن به صحت آن واحد را مورد بررسی قرار می دهند و اگر در واحد صنفی مورد نظر تخلفی صورت گرفته باشد تا مشخص شدن تخلف در سامانه، یک منفی برای آن واحد در نظر گرفته میشود.

نان

مدیر اجرایی اتاق اصناف همدان ادامه داد: همچنین اگر یک واحد صنفی تخلفی نداشته باشد ولی سطح رضایت مندی که از یک تا سه است در سطح عالی نباشد این امتیازات در سامانه ثبت و در پایان سال امتیازاتی که واحد های صنفی میگیرند مورد برسی قرار گرفته و ملاکی است تا واحد های صنفی برتر در حوزه اصناف به شهروندان، مسافران و همچنین توریست ها معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح ساما درحوزه نانوایی ها اجرا شده است، افزود: به دلیل حسایست ویژه مردم، مسئولین و همچنین به دلیل اینکه تمام نانوایی ها آرد مصرفی خود را از اداره قله تهیه می کنند در همین راستا تمام نانوایی های سطح شهر همدان دارای برچسب ساما می باشند.

یوسفی با اشاره به اینکه این فاز در سه ماه تمام می شود و در پایان این فاز هستیم، بیان کرد: همچنین سامانه پیامکی در حال فعالیت است و تعداد زیادی از پیامک هایی که توسط مردم فرستاده می شود توسط بازرسین اصناف مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر اجرایی اتاق اصناف همدان عنوان کرد: فاز دوم طرح ساما در سه حوزه اتحادیه مرغ و ماهی، اتحادیه قنادان و اتحادیه قصابان تا چند روز دیگر اجرا می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اتاق اصناف همدان استقبال زیادی در دیگراستان ها از قبیل مشهد از این طرح شده است چراکه با کمترین ایرادات و موانع در اجرای این طرح مواجه بوده ایم.