سرمايه گذاري 3.2 ميليارد يورويي دو کشور اروپايي در همدان/کاهش سهم ماليات

گروه اقتصاد: استاندار همدان از سرمايه گذاري 3.2 ميليارد يورويي دو کشور اروپايي آلمان سوئيس در اين استان خبر داد.     به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيکبخت در آيين روز ملي صنعت و معدن اظهار کرد: با همکاري هيات علمي از کشور آلمان و سوئيس و سرمايه گذاري اين شرکت ها نيروگاههاي خورشيدي در […]

گروه اقتصاد: استاندار همدان از سرمايه گذاري 3.2 ميليارد يورويي دو کشور اروپايي آلمان سوئيس در اين استان خبر داد.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، محمدناصر نيکبخت در آيين روز ملي صنعت و معدن اظهار کرد: با همکاري هيات علمي از کشور آلمان و سوئيس و سرمايه گذاري اين شرکت ها نيروگاههاي خورشيدي در اين استان راه اندازي مي شود.

وي اضافه کرد: علاوه بر ساخت نيروگاه مقرر شده تکنيک ساخت نيروگاه نيز به استان آورده شود که در مجموع اين فرايند با سرمايه گذاري 3.2 ميليارد يورو در چند سال اجرايي مي شود.

وي با ذکر اهميت توجه به اقتصاد مقاومتي بيان کرد: اقتصاد مقاومتي ناجي بخش توليد است بنابراين مي طلبد مديران اجرايي به منظور کمک به توليد يک دوره در بخش خصوصي فعاليت داشته باشد تا بهتر و بيشتر مشکلات و نيازهاي اين حوزه را درک کند.

وي بيان کرد: صنعتگران بعنوان تلاشگران واقعي عرصه توليد مردانه مبارزه کرده و در جبهه جنگ اقتصادي پدافندي عمل مي کنند در حاليکه مي توانند با نقد کردن سرمايه سود بيشتر و سهل الوصولي را کسب کنيد.

استاندار همدان افزود: توليد کنندگان با کار و تلاش و ايجاد فرصتهاي شغلي، سفره مردم را رنگين کرده و اين کار آنان در نزد خدا بسيار ارزشمند است.

نيکبخت تصريح کرد: هر مسئول و کارشناسي که چوب لاي چرخ توليد بگذارد از نظر وجداني مشکل دارد و بايد پاسخگو باشد.

کاهش 100 ميليارد ريالي ماليات همدان در سال جاري

استاندار همدان در پاسخ به گلايه صنعتگران از افزايش ماليات در سالجاري توضيح داد: سهم ماليات استان همدان در سال گذشته چهار هزار و 300 ميليارد ريال بود که براي سالجاري به پنج هزار و 800 ميليارد ريال افزايش يافت.

وي اضافه کرد: با توجه به بالا بودن سهم همدان از ماليات نشستي در تهران براي بررسي اين موضوع تشکيل شد که در نهايت سهم ماليات همدان نسبت به سال گذشته 100 ميليارد ريال کاهش يافته و به چهار هزار و200 ميليارد ريال رسيد.

وي بيان کرد: پس از انجام توافق متوجه افزايش دوباره سهم ماليات استان شده که به مسئولان ملي اعلام کردم براي عملي شدن آنچه در نشست گذشته وعده داده شده پيش مي روم.

خداحافظي با مدير دستگاههايي که تعامل خوبي با ارباب رجوع ندارند

استاندار همدان گفت: افرادي که با توليد کنندگان و موديان با بي احترامي برخورد مي کنند را به بنده معرفي کنيد چون در صورت اثبات صحت اين امر با مدير دستگاه برخورد مي شود.

نيکبخت تصريح کرد: هر مديري با توليد کننده با بي ادبي و بي احترامي برخورد کند من وي را بدرقه کرده و با او خداحافظي مي کنم.

تمامي واحدهاي راکد تا پايان سال فعال مي شوند

وي گفت: از درون اقتصاد مقاومتي، ستاد تسهيل در دو بعد ملي و استاني شکل گرفت که بايد مسئولان وظايف اين ستاد را براي دلگرم کردن توليد کنند بيان کنند.

وي افزود: ستاد تسهيل بدهي هاي واحد تعطيل شده يا واحدي که درصدد تعطيل شدن است را استمهال کرده و علاوه بر پرداخت سرمايه در گردش مورد نياز ماليات و هزينه بيمه آنها را تا يکسال به تاخير مي اندازد.

استاندار همدان اضافه کرد: واحدهاي تملک شده از سوي بانک ابتدا به مالکان سابق تحويل داده مي شود، در صورت نبود استقبال بصورت 100 درصد قسطي به مزايده گذاشته مي شود.

نيکبخت با ذکر اينکه سود بانکي تسهيلات سرمايه در گردش و ثابت 18 درصد تعيين شده است بيان کرد: سود تسهيلات بخش کشاورزي از 18 درصد به 15 درصد کاهش يافته است.

وي اظهار کرد: تاکنون 58 جلسه در زمينه اقتصاد مقاومتي برگزار شده که ماحصل آن 463 مصوبه بوده است که کميته اي اين مصوبات را بررسي و تعهدات را پيگيري مي کند.

وي افزود: واحد توليدي فولاد جعفري ملاير به 10 بانک بدهکار بيش از يک هزار و 800 ميليارد ريال بدهکار بود که با ارجاع پرونده اين واحد توليدي به ستاد تسهيل ملي در عين ناباوري تمامي مشکلات آن با همکاري بانکها رفع شد.

استاندار همدان افزود: شرکت کيان کرسا نيز دوباره فعال شد و هفته گذشته اين واحد توليدي جشن احياي مجدد برگزار کرده همچنين مشکل صبا نور نيز رفع شد.

گفتنی است: در اين آئين يکي از توليد کنندگان شهرک صنتعي بهاران شهرستان بهار که پيشتر نسبت به وضعيت زير ساختهاي اين شهرک به استاندار گلايه کرده بود بعلت توجه و رسيدگي استاندار به مشکلات اين مجموعه بعنوان نمونه عملي اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي با اهداي حلقه گل تقدير کرد.