همدان آماده خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی

معاون خدمات شهری همدان گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برپایی موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی صورت گرفته است.

به گزارش فردای همدان، علی ضمیر  در جلسه ستاد اربعين شهرداري همدان که با حضور معاونین، مديران مناطق و مدیران ستادی و سازمان‌های مربوطه برگزار شد، گفت: شهرداري همدان با آماده باش کامل در ايام اربعين حسيني در داخل شهر همدان، مرز خسروی و شهر کربلا به زائران اربعين حسيني خدمات رساني خواهد کرد و برنامه‌‌ریزی لازم برای استقبال از زائران حسینی صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر همدان در مسیر راه کربلا و محل عبور کاروان‌های حسینی قرار دارد، باید آماده‌سازی شرایط به منظور پذیرایی از زائران در همدان به عنوان مسیر عبور، استفاده از تجهیزات مدیریت شهری و فضاسازي مسيرهاي ورودي شهرهمدان با هدف ارتقاي کيفيت خدمات به زائران انجام گردد.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی لازم برای برپایی موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی صورت گرفته است، ادامه داد: این موکب‌ها هم در ورودی زائرین به همدان در بوستان نماز جنب مسجد راه کربلا و در میدان امام حسن جنب مسجد امام حسن(ع) و بوستان شهروند برپا خواهند شد.

علی ضمیر افزود: شهرداري همدان طي سال‌هاي اخير خدمات گسترده و مهمي براي ميزباني از زائران اربعين حسيني برنامه‌ريزي و اجرايي کرده است که امسال نيز در جهت ارتقا کيفيت خدمات با توجه به  افزایش سه برابری زائران و استقبال هم وطنان عزیز از پیاده روی اربعین، تدابير لازم انديشيده شده و ضمن ارائه خدمات به زائران حسيني در مسير رفت ، در مسير برگشت نيز تمهيدات لازم براي اسکان، استراحت، استحمام و پذيرايي از زائران مورد توجه قرار می گیرد چرا که تجربه سال‌هاي گذشته نشان داده با توجه به حجم بالاي خروج زوار از مرز در مسير برگشت نياز به ارائه خدمات بهتر و شايسته‌تر هست.

گفتنی است: از برنامه های این ستاد به پاک‌سازي و تنظيف مسيرها، آماده بودن سرويس‌هاي بهداشتي در پارک‌هاي مسیر تردد و همچنين فضاسازي شهري با نصب المان ها و بنرهای مرتبط با اين ايام، نصب تابلوهاي جهت نما ويژه راهنماي زائران، پذيرايي، اسکان، تعریض کندروی کنار بوستان نماز برای جلوگیری از ایجاد ترافیک ، آسفالت‌ریزی مسیرهای تردد، تجهیز، آماده سازی و استفاده از تمام ظرفیت‌های اقامتگاه‌های شهرداری همدان برای خدمت‌رسانی به زوار عتبات عالیات جهت استراحت و اسکان اشاره شد.

همچنین تعدادی از اتوبوس های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و خودرو و اکیپ عملیاتی آتش نشانی  در مرز خسروی مستقر می گردند تا سرویس دهی لازم را انجام دهند.