کشف یک‌هزار متر تور صیادی در تالاب شیرین‌سو

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان همدان در حین گشت زنی در اطراف تالاب شیرین سو متوجه وجود تور ماهیگیری و 3 قایق بادی در این تالاب شدند که منجر به کشف 1200 قطعه ماهی کپور به دام افتاده و یک هزار متر تور ماهیگیری شد.

به گزارش فردای همدان، عادل عربی گفت: طی بررسی بیشتر با همکاری ماموران نیروی انتظامی و یگان حفاظت محیط زیست مشخص شد تور اندازی به طول تقریبی هزار متر و عرض 3 متر در تمامی پهنه عرضی تالاب شیرین سو صورت گرفته و در این فرایند هزار و صد قطعه ماهی به دام افتاده به وزن تقریبی 2 کیلوگرم تلف شده است.

عربی ادامه داد: با بیرون کشیدن تور صیادی از تالاب، ماموران یگان حفاظت محیط زیست موفق به نجات صد قطعه ماهی کپور شده و این در حالی است که باقی ماهی های صید شده زخمی و یا تلف شده بودند.

وی اظهار کرد: درادامه بررسی ها از خودروی پارک شده کنار تالاب مدارک متهم که متولد 1371 است کشف و ضبط گردید همچنین 7 قطعه تور ماهیگیری به طول 170 متر و سه قایق بادی نیز کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: پرونده این تخلف تشکیل و مستندات در اختیار مقام قضایی قرار گرفته و ماهی های تلف شده نیز برای اخذ تصمیم نهایی به سردخانه باغ وحش دهکده علیصدر تحویل داده شده است.