کریدور شمال استان همدان نیازمند اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: کریدور شمال استان در حوزه شهرستان رزن نیازمند به اعتبار بالغ بر 28 میلیارد تومان جهت اجرا و تملک است.

به گزارش فردای همدان، طی بازدید نماینده مردم شهرستان های رزن و درگزین در مجلس و مدیر کل راه و شهرسازی از وضعیت کریدور شمال استان همدان و پروژه کنارگذر ، تصمیمات مهمی در خصوص تأمین اعتبار و تسریع در جهت اقدامات اجرایی این پروژه ها اتخاذ شد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در حاشیه بازدید از کریدور شمال استان قطعه رزن-ورقستان گفت: این پروژه به طول 81 کیلومتر تحت عنوان احداث باند جدید اصله- کاج-قروه درگزین-رزن-دمق- اورقین بوده  که 13.5 کیلومتر آن در فامنین- 13.5 کیلومتر در درگزین- 49 کیلومتر در رزن و 5 کیلومتر در کبودرآهنگ است.

 

وی یادآورشد: حدود 14.5 کیلومتر پروژه مذکور درسالهای قبل به بهره برداری رسیده و در حال حاضر نیز حدود 10 کیلومتر آن تحت پیمان دو شرکت پیمانکاری و به اعتبار بالغ بر 28 میلیارد تومان در دست اقدام می باشد.  اعتبار سال 98 این پروژه بالغ بر 8 میلیارد و 700 میلیون تومان است که تا کنون یک میلیارد و 350 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

 

وی همچنین دربازدید از پروژه کنار گذر رزن عنوان کرد: این پروژه در دو قطعه به طول 9 کیلومتر توسط دو پیمانکار در دست اقدام می باشد که در صورت رفع معارض و تملک ادامه انجام پروژه به سهولت انجام می پذیرد.