انجام مانورهای مشترک موجب افزایش آمادگی نیروها می‌شود

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان با بیان اینکه با ایجاد یک کمیته ویژه در شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان از آمادگی لازم برای مقابله با حملات سایبری برخوردار هستیم، گفت: انجام مانورهای مشترک به هم‌افزایی دانش و افزایش آمادگی نیروها می‌انجامد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، مانورهای تمرینی، آموزشی مناطق ششگانه کشور(غرب و شمال) با حضور تیم‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان‌های همدان، تهران، قزوین، البرز، مرکزی، مازندران و قم در نیروگاه برق شهید مفتح همدان برگزار شد.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان در این مانور با بیان اینکه حوزه آب و برق حوزه خطیری است، اظهار داشت: حوادثی که امسال داشتیم موجب شد مشکلاتی ایجاد شود اما به دلیل ورود خوب ستاد مدیریت بحران آسیب‌ها کاهش یافت.

محمدمهدی شهیدی با اشاره به اینکه نیروهای تهدید کننده در صنعت آب و برق، عوامل طبیعی، حملات نظامی و حملات سایبری است، گفت: مهمترین وظیفه این صنایع استمرار در خدمت‌رسانی است و همه تلاش‌ها به این منظور صورت می‌گیرد که خدمات این صنعت به مشترکین قطع نشود.

وی ابراز داشت: بیشترین خسارات و آسیب‌هایی که به شبکه توزیع برق در استان وارد می‌شود ناشی از حوادث طبیعی و تغییرات آب و هوایی است.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان در ادامه مهم‌ترین مشکل در همدان را وزش باد با سرعت زیاد عنوان کرد و گفت: ضروری است در این زمینه اقدامات مؤثری مانند تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل تولید پراکنده است، بیان کرد: در این راستا 6 نیروگاه خورشیدی و 4 نیروگاه مقیاس کوچک وارد مدار شده‌اند.

شهیدی با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل باید حوادث را پیش‌بینی کرد، بیان کرد: باید از داشته‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بارندگی ابتدای امسال در 40 سال اخیر بی‌‌سابقه بود، گفت: 154 روستا در اثر سیل به خاموشی رفت که با مدیریت و هماهنگی در کمتر از 24 ساعت برق روستاها وصل شد.

رئیس شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اینکه در حادثه‌ای در زمستان 95 در ملایر برق بخشی از این شهر قطع شد، اظهار کرد: در کمتر از 24 ساعت برق این شهر وصل شد و امسال نیز اصلاح شبکه برق ملایر در دستور کار است.

وی با بیان اینکه با ایجاد یک کمیته ویژه در شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان از آمادگی لازم برای مقابله با حملات سایبری برخوردار هستیم، گفت: انجام مانورهای مشترک به هم‌افزایی دانش و افزایش آمادگی نیروها می‌انجامد.

* تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کرد

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه باید برای حوادث از قبل برنامه داشت، بیان کرد: تهدیدها را باید به فرصت تبدیل کرد.

محمودرضا عراقی با اشاره به اینکه پروردگار بهترین آفرینش را دارد، گفت: اتفاقات و حوادث بد نیستند اما ما به دلیل کم بودن دانش، قدرت استفاده از حوادث را نداریم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم هزینه‌ها را در بلایای طبیعی کاهش دهیم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: هزینه جلوگیری از بحران هزینه اضافی نیست.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه در مدیریت بحران باید همه ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم، گفت: آموزش در زمینه پدافند غیرعامل از اهمیت بسزایی برخوردار است که می بایست ظرفیت ها و نیروها را در این مبحث آموزش داد.