۲۶ زندانی مهریه در زندان‌های استان

رئیس ستاد دیه استان همدان از وجود تنها ۲۶ زندانی مهریه در زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، یدالله روحانی‌منش با اشاره به دستورات اخیر رئیس قوه قضاییه مبنی بر تسهیل در آزادی زندانیان مهریه از اردیبهشت ماه سال‌جاری، مطرح کرد: تنها زندانیانی شامل این دستور می‌شوند که به دلیل مهریه در زندان هستند؛ زندانیانی که در کنار مهریه سایر جرائم دیگری را در پرونده خود دارا باشند شامل این دستور نمی‌شوند.
وی با تأکید بر دستور اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر مشخص شدن اوضاع زندانیان مهریه در مدت زمان کوتاهی، تصریح کرد: در گذشته برای پرداخت مهریه، اصل بر تمکن مالی بود اما در حال حاضر بر اساس قوانین جدید، اصل بر اعسار زوج شناخته‌شده مگر اینکه زوجه خلاف آن را در دادگاه اثبات کند.
روحانی‌منش از آزادی ۴۹ نفر از زندانیان مهریه در مدت زمان ۲ ماهه خبر داد و گفت: قبل از ابلاغ دستور رئیس قوه‌قضاییه، ۷۵ نفر در زندان‌های سراسر استان تنها به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه حضور داشتند؛ اما از اردیبهشت ماه سال‌جاری تا کنون براساس دستورات رئیس قوه قضاییه، ۴۹ نفر آزاد شده و درحال حاضر تنها ۲۶ نفر به‌دلیل عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.
رئیس ستاد دیه استان همدان ادامه داد: پرونده ۲۶ زندانی مهریه نیز به زودی مشخص و انان نیز ازاد می‌شوند.
روحانی منش همچنین در رابطه با سایر زندانیان جرائم غیرعمد نیز افزود: درحال حاضر ۲۹۵ نفر به علت جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند.