جاده دانشگاه آزاد اسلامی همدان آبستن حوادث است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ساماندهی وضعیت مسیر اصلی ورودی به این دانشگاه برای جلوگیری از رویدادی شبیه به حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در واحدعلوم و تحقیقات الزامیست.

 

 

به گزارش فردای همدان، مرتضی قائمی عصر سه‌شنبه، ۷ خرداد در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، گفت: مسیر دسترسی یکهزار و 800 متری منتهی به دانشگاه آزاد اسلامی همدان خطرساز است و جان دانشجویان را تهدید می کند.
وی افزود: آنچه که امروز همواره جزء دغدغه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به شمار می‌رود، اصلاح مسیر تردد دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارمندان شاغل در این واحد دانشگاهی است چراکه بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند حادثه‌ای شبیه به واژگونی اتوبوس در واحدعلوم و تحقیقات دانشگاه آزاداسلامی را پدیدآورد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: چندین مرتبه با مسئولان پیرامون خطرساز بودن این مسیر مکاتبه کرده‌ایم و حتی استاندار سابق نیز قول های برای استانداردسازی این مسیر دادند اما تاکنون اقدامی عملی برای حل این مشکل صورت نگرفته است.
قائمی، تعریض و استانداردسازی این مسیر را اولویت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در طرح‌های عمرانی دانست و گفت: متأسفانه بودجه دانشگاه توان اجرای این طرح را نمی‌دهد و از مسئولان درخواست حمایت داریم.
دبیرهیات امنای دانشگاه آزادا اسلامی در استان همدان بیان کرد: دانشگاه‌ها منشأ تحول، رشد و توسعه در کشور است و توسعه در هر زمینه، نیازمند درخشش و اعلام نظر دانشگاهیان است؛ از این رو انتظار می‌رود تا این افراد فرهیخته از ارزش خود باخبر بوده و نسبت به خدمت رسانی به کشور اقدام کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان کمک به مدیران در راستای تحقق مطالبات مردم را از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و تصریح کرد: کمک دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند بار بزرگی را از دوش مدیران مسئولین شهر برداشته و در راستای مدیریت شهری مفید و موثر واقع شود.

قائمی در رابطه با اجرای طرح پایش در دانشگاه‌های آزاد اسلامی تصریح کرد: در این طرح تمامی دانشگاه‌های کشور باید به شکلی متمرکز و موضوعی به ابعاد گوناگون مدیریت شهری پرداخته و متناسب با تحقیقات انجام شده فعالیت لازم را به عمل آورند.
وی با تأکید براینکه غالب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از هر دانشگاه‌های دیگری نخبه و افتخارآمیزتر هستند، عنوان کرد: افزایش مهارت دانشجویان در دوران تحصیل به منظور توانایی در ایجاد اشتغال‌زایی و کارآفرینی پس از پایان تحصیل و فعالیت در حوزه‌های دانش‌بنیان نیز از دیگر سیاست‌های این دانشگاه در تربیت دانشجویان است.
قائمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانایی کمک به کل کشور را دارد، افزود: باتوجه به محاصره‌های شدید علمی، تحصیلی و اقتصادی، فعالیت‌های دانش‌بنیان تنها راه نجات از این محاصره‌های سخت دشمن را پدید می‌آورد؛ از این رو دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت دانشجویانی نخبه توانایی کمک‌هایی بزرگ به کشور را دارد
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست گفت: عزم جدی برای رفع این مسیر خطرآفرین باید صورت بگیرد و از کمیسیون فنی و عمرانی شورا می‌خواهیم که بررسی میدانی انجام دهد.

کامران گردان افزود: البته مسیر این دانشگاه در محدوده وظایف مدیریت شهری نیست اما از آنجا که خطرآفرین بوده و نیاز به مساعدت شورای شهر همدان دارد، در کمیسیون فنی و عمرانی بررسی می‌شود.

وی اضافه کرد: حتی از مسکن و شهرسازی و سایر ارگان‌های مرتبط نیز می‌خواهیم مشارکت لازم در رفع این مسیر حادثه ساز انجام دهند و در صورت نتیجه نگرفتن، با مدیران ارشد استان این موضوع را در میان خواهیم گذاشت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر ایمن سازی مسیر دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: روزانه ۱۵ هزار تردد در این محور انجام می‌شود و این جاده نیاز مبرم به تأمین ایمنی دارد.

جواد گیاه شناس بیان کرد: این مسیر دارای نقاط حادثه خیر و تقاطع غیراستاندارد است که باید ایمن سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه یکی از مراکز آموزش عالی مطرح و پرجمعیت کشور است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.