برگزاری دوره های فنی و حرفه ای برای یک هزار 545 مددجوی همدانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: در سال گذشته 515 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه ای و 1030 مددجو نیز در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آموزش دیده اند.

 

 

به گزارش فردای همدان، شهرام عابدی،  گفت: به‌منظور ارتقا توان مادی و اجرایی مددجویان تحت حمایت برای حضور در فعالیت‌های اقتصادی وزندگی آبرومند، راهبرد توانمندسازی اقتصادی محرومان با محوریت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای یکی از مهم ترین برنامه‌های حمایتی کمیته امداد است تا زمینه اشتغال و فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی برای کلیه مددجویان تحت حمایت و نیازمندان فراهم شود.
وی بابیان اینکه 1545مددجوی تحت حمایت از دوره‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های مختلف از جمله دامداری، قالی‌بافی، خیاطی و آرایشگری در سال 97 بهره‌مند شده‌اند، گفت: 711 نفر از مددجویان تحت حمایت نیز از طریق کاریابی وارد بازار کار شده اند.
عابدی گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به مددجویان باعث ایجاد زمینه مناسب جهت کشف خلاقیت‌های نهفته مددجویان مستعد، ارتقا سطح آگاهی‌های عمومی، دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای، ایجاد خودباوری و اعتمادبه‌نفس در فرد، کاهش فقر، بیکاری و ناهنجاری در خانواده‌های مددجو و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان همچنین با اشاره به اینکه یک میلیارد و 369 میلیون تومان اعتبار در خصوص آموزش مددجویان در سال 97 هزینه شده است، گفت: 340 میلیون تومان برای اشتغال مددجویان مناطق محروم پرداخت شده است.
وی در ادامه گفت: در سال گذشته 515 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای، 1030 مددجو در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای، 4461 مددجو نیز در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد، 111 نفر در کانون های فرهنگی و 1060 نفر در مکان های دیگر مانند جهاد کشاورزی و صنایع دستی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده‌اند.