کتاب « سیره، شخصیت وایمان ابوطالب به روایت اهل سنّت» منتشر شد

کتاب « سیره، شخصیت وایمان ابوطالب به روایت اهل سنّت» از سوی کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به زیور طبع آراسته شد.

به گزارش فردای همدان، عزیز کمالیان گفت: کتاب« سیره، شخصیت وایمان ابوطالب به روایت اهل سنّت» با استفاده از منابع و کتب اهل سنّت تدوین گردیده  است که در نوع خود بی نظیر است و مشابهی که تماماً از منابع اهل سنّت بوده و به احتمال زیاد وجود ندارد.

وی افزود: ابوطالب بزرگ مردی است که  صفحات درخشان تاریخ صدر اسلام قرین اخلاص، شجاعت و پایمردی اوست. به یقین سالها مبارزات طولانی و طاقت فرسایی ایشان در کنارپیامبراکرم (ص)، نقش بی بدیلی در رشد ونموّ اسلام و گذر از گردنه‌های صعب دوران جاهلیت داشت و اگر نبود وجود و حضور  ابوطالب ، پایه‌های اسلام بقاء و دوام نمی‌یافت.

مؤلف کتاب « سیره، شخصیت وایمان ابوطالب به روایت اهل سنّت» بیان کرد: مباحث این کتاب در شش فصل به بیان مطالب مختلف  درباره سیره، شخصیت وایمان ابوطالب می‌پردازد در فصل اوّل به مباحثی چون اوضاع‌واحوال مکه و اطراف آن قبل از اسلام و بعد از اسلام، پرونده سران اسلامی، به خصوص امویان  و نظرات علماء و بزرگان اهل سنّت دراین‌باره اختصاص یافته است.

کمالیان بیان کرد: در فصل دوّم مراحل حیات، همسر، فرزندان و نیاکان ابوالب وایمان والدین ابوطالب پرداخته شده است.

کارمند دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: در فصل سوّم مراحل زندگانی ابوطالب قبل و بعداز اسلام، به خصوص مراحل شاخص و برگزیده حیات وی در دو دوره جاهلیت و بعد از اسلام و دوران سخت مبارزاتی و فداکاری های  تا زمان وفات به رشته تحریر درآمده است و همچنین سخنان بزرگان دین و صحابه و علماء بیان شده است.

نویسنده کتاب « سیره، شخصیت وایمان ابوطالب به روایت اهل سنّت» تصریح کرد: در فصل چهارم به شأن نزول آیات و روایات منسب به ابوطالب و نقد و بررسی آیات، روایان احادیث و پرونده و سابقه آنها  مورد پرداخته شده است.

وی بیان کرد: در فصل پنجم به معنای ایمان و اسلام و نظر بزرگان دین و علماء در این خصوص موضوع ایمان و اسلام ابوطالب پرداخته شده و در فصل ششم و آخر، دلایل و مستندات ایمان ابوطالب شرح داده شده است.

کمالیان دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ اسلام از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی بوده و تألیف چند مقاله علمی و یک جلد کتاب را در کارنامه علمی خود دارد