اسکان یک هزار در راه‌مانده نوروزی در مساجد همدان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان خبر داد: در نوروز ۹۸، هزار و ۳۹ نفر از مسافران و در راه‌ماندگان نوروزی در مساجد و حسینیه‌های استان همدان اسکان داده شدند.

به گزارش فردای همدان،حجت‌الاسلام محمد کاروند، اظهار کرد: طرح آرامش بهاري امسال براي نهمين سال متوالی همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف همدان با بیان اینکه ۳۶ بقعه شاخص در استان مجری طرح آرامش بهاری بودند،افزود: برپايی خيمه‌های معرفت در امامزادگان،پاسخگويي به مسائل شرعي،ارائه مشاوره به همراه ويژه برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان از مهمترين برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری بود.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۰ نفر به عنوان خادم در سطح بقاع به اجرای طرح آرامش بهاری کمک کردند، گفت:در طول اجرای طرح آرامش بهاری،۸ هزار و ۶۸۵ نفر به غرفه‌های مشاوره مراجعه کرده و از خدمات آن بهره‌مند شدند.

کاروند با اشاره به اینکه در نوروز ۹۸، هزار و ۳۹ از مسافران و در راه ماندگان نوروزی در مساجد و حسینیه‌های استان اسکان داده شدند، اضافه کرد: این مسافران در مسجد ملایر، مسجد امام خمینی(ره) اسدآباد، مسجد سه راهی روعان کبودر آهنگ و امامزاده زید علیصدر اسکان داده شدند.

مدیر کل اوقاف استان عنوان کرد: در مجموع ۱۲۶ هزار نفر از ۲۸ اسفند لغایت ۱۴ فروردین ماه از غرفه‌های طرح آرامش بهاری در سطح استان بازدید داشته و از خدمات آن بهره مند شده‌اند.

وی ابراز کرد: با همکاری ستاد اقامه نماز، امسال ۴۰ مسجد در استان مجری طرح جهادی اقامه نماز بودند، این مساجد از یک ساعت قبل از نماز ظهر لغایت یک ساعت پس از نماز مغرب باز بوده و علاوه بر اقامه نماز در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت.

کاروند در پایان یادآور شد: ۴۸ مبلغ بومی و اعزامی از قم نیز با حضور در بقاع متبرکه و امام زادگان استان همدان در اين طرح به تبليغ معارف الهی پرداختند.

ثبت ۳ وقف جدید به ارزش ۲۶۵ میلیون تومان در همدان

وی همچنین از ثبت سه وقف جدید در استان طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: در نخستین روز از نوروز نخستین وقف در شهرستان رزن به ثبت رسید.

کاروند با اشاره به وقف یک ساختمان دوطبقه به مساحت ۱۵۰ مترمربع در روستای شهرک درجزین شهرستان رزن گفت: ارزش این موقوفه ۲ میلیارد ریال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: واقف خیراندیش حاج محمد حسن اظهری این وقف را به نیت حسینیه شهید نعمت‌الله اظهری روستای شهرک درجزین وقف کرده است.

وی افزود: این وقف از وقف‌های انتفاعی بوده که مراحل ثبت آن در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف کشور در نخستین روز از نوروز انجام شد.

کاروند با اشاره به وقف منزل مسکونی یک طبقه به مساحت ۱۰۵ متر مربع در روستای شمس‌آباد شهرستان اسدآباد گفت: این منزل توسط ورثه مرحوم حاج مصیب زائری برای خانه عالم روستای شمس‌آباد وقف شده که ۵۰ میلیون تومان ارزش دارد.

وی به ثبت سومین وقف جدید طی امسال در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان اسدآباد همزمان با دهمین روز از اجرای طرح «آرامش بهاری» یک قطعه زمین به مساحت ۱۰۰ متر مربع وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه این زمین در روستای هلورعلیا شهرستان اسدآباد وقف شده است خاطرنشان کرد: واقف علی سرمدی به نیت ساخت غسالخانه روستا این زمین را وقف کرده که ۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.