سفر به ملایر در تعطیلات عید فطر ممنوع است

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه سفر به ملایر در تعطیلات عید فطر ممنوع است، گفت: نماز عید سعید فطر در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، قدرت الله ولدی، در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، از ساعت 14 روز سه شنبه 21 اردیبهشت تا ظهر روز شنبه 25 اردیبهشت همزمان با تعطیلات عید سعید فطر سفر به شهرستان ملایر ممنوع است ورودی و خروجی های شهر توسط پلیس کنترل می شود.

فرماندار ملایر افزود: با توجه به قرار گرفتن ملایر در وضعیت نارنجی، فقط مشاغل گروه یک و 2 طبق رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و تیم های بازرسی طبق روال گذشته نظارت های خود را از اصناف و کسبه تشدید می کنند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا برگزاری نماز عید سعید فطر در فضای باز و طبق شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی با جمعیت محدود مانعی ندارد.

ولدی ادامه داد: از هم اکنون آموزش و پرورش و دانشگاهها آمادگی لازم را برای برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم و کنکور سراسری داشته باشند تا دانش آموزان و والدین نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

فرماندار ویژه ملایر عنوان کرد: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستانها به ویژه بهشت هاجر همچنان مورد تاکید است و از مردم می خواهیم رعایت پروتکل های بهداشتی را در اولویت خود قرار دهند و از هرگونه دورهمی خانوادگی و فامیلی و برگزاری مراسم پرهیز کنند.

وی گفت: وضعیت نارنجی ملایر شکننده است، از بخشداران می خواهیم با کمک دهیاران؛ روحانیون و افراد معتمد روستا، اقدامات پیشگیرانه و اقناع سازی مردم را در دستور کار قرار دهند.

ولدی اظهار کرد: ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمان، فضای مناسبی برای واکسیناسیون شهروندان در نظر گرفته شود.

فرماندار ویژه ملایر در پایان خاطرنشان کرد: همراهی و همکاری مردم شریف ملایر، اصناف، کسبه و بازاریان و مجموعه این شهرستان با ستاد مقابله کرونا ستودنی است و این همدلی و هماهنگی موجب شد اتفاقات خوبی در این زمینه در ملایر رخ دهد و تمام تلاش و دغدغه ما تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ سلامتی مردم است.