کشف 24 فقره سرقت منزل در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از شناسايي و دستگيري باند سارقان غيربومي منزل و کشف 24 فقره سرقت منزل خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سلمان امیری، اظهار کرد: در پي وقوع سرقت هاي متعدد منزل با اين شيوه که سارقان شبانه در ايام پاياني هفته با شناسايي منازل آپارتماني و اطمينان از خالي بودن منزل از سکنه، در فرصت مناسب وارد منزل شده و اقدام به سرقت طلاجات، وجه نقد و اشياء کم حجم با ارزش مي کردندکه با توجه به سريالي و باندي بودن سرقت ها، مراتب به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان همدان بيان کرد: ماموران پلیس از کليه امکانات و ظرفيت هاي موجود جهت شناسايي سارقان و انهدام اين باند استفاده کرده و در بازدیدکارشناسان مبارزه با سرقت از محل هاي سرقت، کليه مستندات به دست آمده از سارقان جمع آوري كه در نهايت يكي از سارقان سابقه دار و حرفه اي منزل كه اهل و ساكن يكي از استان هاي همجوار مي باشد شناسايي شد.

وی افزود: با تحقيقات گسترده ي كارآگاهان مشخص شد كه نامبرده به همراه 2 نفر از همدستان خود به هويت معلوم اقدام به سرقت مي کنند كه با همكاري پليس آگاهي آذربايجان غربي متهمان دستگير و به پليس آگاهي همدان انتقال داده شدند.

امیری عنوان کرد: متهم در بازجویی های پلیسی به 24فقره سرقت منزل به ارزش 5 ميليارد و 700 ميليون ريال در سطح شهرستان همدان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: کليه محل هاي سرقت و مالباختگان با راهنمايي متهمان شناسايي و پرونده تشکیلی به دادسرا ارسال و متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند .

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت فيزيكي مناسب،استفاده از سيستم هاي امنيتي (دزدگير) و استفاده از پايش تصويري با كيفيت تا حد بسيار زيادي در كاهش سرقت و كشف جرايم موثر است.