دستگيری سارقان با شگرد تست کرونا در همدان

رئيس پليس آگاهي استان همدان از شناسايي سارقان غير بومي و دستگيري یکی از آنها با شگرد تست کرونا تحت عنوان کارکنان وزارت بهداشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سرهنگ علي اسد بيگي، اظهار کرد: در پي وقوع يک فقره سرقت از منزل یک پیرمرد در شهرستان همدان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که سارقان در يک گروه چهار نفره ،سه نفر مرد و يک نفر خانم با يک دستگاه خودرو پژو پارس سرقتي وارد شهر همدان شده و با انتخاب سوژه مورد نظر خود که پيرمردي مسن و سالخورده بوده اعلام داشته اند که از کارکنان وزارت بهداشت بوده و جهت انجام تست کرونا به صورت رايگان از افراد سالخورده اقدام مي کنند و تست کرونا بايستي در منزل صورت بگيرد.

رئيس پليس آگاهي استان در ادامه بيان داشت: سارقان با سوار کردن مالباخته و مراجعت به منزل وي، با سرگرم کردن مالباخته که پيرمرد و پيرزني بوده اقدام به سرقت چهارعدد فرش دستبافت يک متري و تعداد 6 عدد النگوي پیرزن مي کنند و بلافاصله از همدان متواري مي شوند كه با توجه به حساسيت موضوع و ايجاد جو ناامني در منطقه فوق، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته، مشخصات خودرو و متهمان به دست آمد و مشخص شد اين گروه يك ماه قبل نیز در شهر همدان اقدام به چندين سرقت کرده و بلافاصله متواري شده اند، تا اينکه با اقدامات خاص پليسي معلوم شد خودرو مورد نظر در شهرستان “بروجرد” تصادف کرده و خودرو دچار نقص فني شده است و سرنشينان با اموال مسروقه متواري شده اند.

سرهنگ اسد بیگی با اعلام این که راننده خودرو در يك عمليات پيچيده دستگير و به پليس آگاهي همدان انتقال داده شد، افزود: متهم در بازجویی های پلیسی به 4 فقره سرقت اعتراف کرد.

اين مقام انتظامي در پايان گفت: با تحقيقات صورت گرفته مشخص شد که نامبرده به همراه همدستان خود در استان هاي قم، سمنان، خراسان رضوی و.. نیز مرتکب سرقت هاي متعددی با اين شيوه و شگرد شده اند كه هماهنگي لازم با پلیس آگاهي این استان ها جهت دستگيري ديگر سارقان به عمل آمد.