مرکز توسعه کسب و کار شهر شیرین سو افتتاح شد

آیین افتتاح و بهره برداری از مرکز توسعه کسب و کار شیرین سو با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سید مصطفی موسوی در نشستی که به همین منظور برگزار شد ضمن تبریک سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها گفت: رونق اقتصاد خانوار، تشویق مردم به تولید، ترویج کارآفرینی، برند سازی کالاهای تولید بومی، گسترش کسب و کارهای خرد و خانگی، مهارت آموزی شهروندان و ارائه آموزش‌های تخصصی کسب و کارهای خانگی از اهداف راه اندازی این مرکز است.

شهردار شیرین‌سو با اشاره به نقش آموزش در مهارت آموزی افزود: یکی از مشکلات موجود در شهر، فقدان آموزش های تخصصی و مهارت آموزی است که با راه اندازی مرکز کسب و کار شیرین سو این امکان فراهم می گردد.

موسوی در تبیین اهداف راه اندازی این مرکز به ضرورت استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها در تولید اشاره کرد و گفت: جوامع توسعه یافته از هر فرصتی برای رونق تولید استفاده میکند و امیدواریم با آموزش های تخصصی و کاربردی در این مرکز هر خانه را به یک کارگاه تولیدی تبدیل کنیم

وی اضافه کرد با توجه به پتانسیل های موجود در شیرین سو، شهرداری در نظر دارد با تمهیدات اندیشیده شده در جهت توسعه کسب و کار و رونق اقتصاد خانوار یاور شهروندان فهیم باشد.

به گفته سید مصطفی موسوی از دیگر اهداف این مرکز آگاهی بخشی از نحوه انعقاد قرارداد و یا بازاریابی صاحبان مشاغل است که به دلیل عدم آموزش های کاربردی ایشان سال‌هاست انتفاع ناشی از صنایع موجود در شهر شیرین سو عاید افراد غیر شده است.

شهردار شیرین سو ضمن اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها بیان داشت: معظم له در چندین سال اخیر مقوله تولید و حمایت از اشتغال و کالای داخلی را محور شعارهای سال قرار داده اند که میبایست نقشه راه مدیران و تصمیم‌گیران باشد

موسوی ادامه داد بر این اساس شهرداری نیز در راستای مسئولیت اجتماعی و نقش تسهیلگری خود به عنوان یک نهاد عمومی تمام توان خود را برای تحقق شعار سال به کار بسته که اولین قدم در این راه راه اندازی مرکز توسعه کسب و کار می باشد.

موسوی اضافه کرد: امیدواریم این مرکز در پیشبرد و تحقق شعار سال اهتمام داشته و موجبات رونق و برطرف نمودن مشکلات کسب و کارهای خانگی و توسعه اشتغال پایدار را فراهم آورد.

شهردار شیرین سو در پایان به لزوم همکاری سایر دستگاه های مرتبط اشاره کرد و گفت برای ایجاد بستر همکاری و هم افزایی مناسب در راستای شکوفایی مرکز و بهبود شرایط کسب و کار در شیرین سو از ظرفیت نهادهای دولتی و مردمی بهره مند میشویم.

در ادامه امام جمعه شهر شیرین سو ضمن تقدیر از شهردار شیرین‌سو از اقدامات شهرداری در راستای رونق کسب و کار بیان داشت این مرکز می‌تواند محل اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه و رونق کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی قرار گیرد.

حجت الاسلام ملکی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات سایر شهرستانها در راستای برندسازی محصولات و مشاغل خود افزود امیدواریم که این مرکز بتوانند قالی مهربان و نژاد گوسفند مهربان که از برند جهانی برخوردار بوده و تاکنون به نام سایر شهرستانها در بازارهای جهانی عرضه می‌شود را به مردم فهیم شیرین‌سو برگرداند و سود حاصل از آن نیز به مردم منطقه بازگردد.

وی اظهار امیدواری کرد با فعالیت مرکز توسعه کسب و کار در شهر شیرین سو، آموزش های حرفه ای و مهارت جوانان در اشتغال آفرینی افزایش یابد.

بخشدار شیرین سو نیز در این نشست ضمن ارائه آماری از اشتغال در بخش شیرین‌سو گفت: شیرین‌سو دارای پتانسیل‌های بالقوه فراوانی است که با توجه به رویکرد مرکز توسعه کسب و کار می توان آنها را به بالفعل تبدیل و از منافع آن بهره‌مند گردید.

منصور جمالی با تاکید بر فعالیت مستمر این مرکز گفت: از این پس جلسات اشتغال بخش به صورت ماهیانه با محوریت مرکز کسب و کار برگزار میگردد تا از ظرفیت سایر ادارات نیز در راستای توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی استفاده گردد.

در پایان با حضور اعضای جلسه مرکز توسعه کسب و کار شیرین سو افتتاح و به بهره برداری رسید.