همدان یکی از استان‌های موفق در رشته کبدی

رئیس فدراسیون کبدی، همدان را یکی از استان های موفق در رشته کبدی عنوان کرد و گفت: با وجود شرایط کرونایی و تعطیلی تمرینات کبدی خوشبختانه همدان جزء استان هایی بود که با خلاقیت توانست چراغ کبدی را روشن نگه دارد.

به گزارش فردای همدان، عباس خواجه اورسجی، در دیدار با رئیس هیات کبدی استان همدان، ضمن تشکر از اقدامات موثر هیئت در یک سال گذشته، اظهار کرد: با بررسی بعمل آمده از هیئت های استان ها، از هیئت کبدی همدان رضایت داریم و در یک سال گذشته اقدامات موثری در معرفی این رشته ورزشی در همدان اتفاق افتاده است.

رئیس فدراسیون کبدی، همدان را یکی از استان های موفق در رشته کبدی عنوان کرد و گفت: با وجود شرایط کرونایی و تعطیلی تمرینات کبدی خوشبختانه همدان جزء استان هایی بود که با خلاقیت خود اقداماتی همچون ورزش در خانه، آموزش های مجازی، برگزاری دوره های مختلف آشنایی با کبدی، ارتباط با رسانه ها و… توانست چراغ کبدی را روشن نگه دارد.

وی فعالیت رشته کبدی در تمامی شهرستان ها را بسیار مهم خواند و گفت: سیاست فدراسیون آموزش عمومی و گسترش ورزش کبدی در تمامی نقاط کشور است و از استان ها خواسته ایم که گستره فعالیت خود را در تمام استان داشته باشند.

اورسجی از درخواست هیئت کبدی استان همدان درخصوص میزبانی رویدادهای ملی و بین الملی استقبال کرد و گفت: فدراسیون آمادگی همکاری با استان ها برای برگزاری دوره ها و رویدادهای مختلف است.

رئیس فدراسیون کبدی در پایان ناحیه بندی استان ها در کشور را تشریح نمود و گفت: با انجام ناحیه بندی استان‌ها در پی انتقال تجارب استان ها به یکدیگر، تقویت ارتباط بین استان ها و توسعه آموزش کبدی هستیم.

  • همدان آمادگی میزبانی رویدادها و دوره های رشته کبدی در سطح ملی و بین المللی را دارد

در ادامه رئیس هیئت کبدی استان همدان گفت: باتوجه به ظرفیت موجود استان آمادگی برگزاری دوره های مختلف آموزشی و میزبانی رویدادها و مسابقات ملی و بین المللی را داریم.

سید مصطفی موسوی با اشاره به لزوم تمرکز زدایی و تقویت استان ها اضافه کرد: برگزاری دوره ها و رویدادهای مختلف در استان ها موجب ایجاد انگیزه و تقویت زیرساخت های ورزشی می‌شود.

موسوی با اشاره به اهمیت هم افزایی با نها های ورزشی و بهره گیری از ظرفیت های طرفین در راستای معرفی ورزش کبدی گفت با برخی دستگاه ها و دانشگاه ها وارد مذاکره و تفاهم شدیم و ایم موضوع میتواند کمک شایانی در توسعه رشته کبدی داشته باشد

وی در ادامه به اهمیت توسعه ورزش کبدی در گرایش های مختلف و در تمام‌ استان پرداخت و گفت به تمامی شهرستان ها سفر کردیم و به دنبال راه اندازی و تقویت این رشته ورزشی هستیم.

وی در ادامه با تشکر از همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان به تشریح عملکرد یکساله هیئت پرداخت و افزود در حوزه های مختلف برنامه ریزی و اقدامات موثری را داشتیم

موسوی استفاده مناسب از تمام پتانسیل های موجود را مهم دانست و افرود از هر فرصتی برای توسعه کبدی استقبال میکنیم

وی معرفی ورزش کبدی را از اولویت های هیئت کبدی در سال جدید عنوان و کرد و گفت برای معرفی کبدی از فضاهای شهری و پنانسیل های رسانه ای و صدا و سیما استفاده میکنیم

سید مصطفی موسوی با اشاره به اهمیت گسترش ورزش کبدی گفت با تشکیل کمیته های سرکل و ساحلی به دنبال فعال نمودن ستیر گرایش های کبدی در استان هستیم

موسوی با تاکید بر فعالیت هیئت استان در دو بخش همگانی و قهرمانی ادامه داد کمیته های همگانی و روستایی و عشایری هیئت راه اندازی شده و هدف از این اقدام گسترش ورزش کبدی در استان است.

رئیس هیئت کبدی استان همدان، ایجاد ساختار تشکیلاتی، فعال شدن کبدی در شهرستان ها، تعامل با رسانه ها و ادارات، راه اندازی دفتر هیئت، برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با کبدی، برگزاری کارگاه های آشنایی با مربیگری و داوری و انجام تبلیغات محیطی برای معرفی رشته کبدی را از دیگر اقدامات هیئت برشمرد.

  • نظام ارزیابی عملکرد کمیته ها و هیئت های شهرستانی تدوین شده است

در ادامه عضو هیئت رئیسه هیئت کبدی استان همدان گفت: نظام ارزیابی عملکرد کمیته ها و هیئت های شهرستانی در کنار برنامه عملیاتی و تقویم اجرایی سال ۱۴۰۰ هیئت کبدی استان همدان تدوین شده است.

حامد صادقی با اعلام این خبر افزود این نظام نامه پشتمل بر چهار محور شامل گسترش ورزش قهرمانی و حرفه ای، توسعه رشته کبدی، امور مالی و توسعه و پشتیبانی مدیریت است.

وی ادامه داد با توجه به ابلاغ این نظامنامه در سال جاری کلیه اقدامات، مساعدت ها، اعزام ها و تخصیص اعتبارات بر این اساس و در چارچوب برنامه عملیاتی خواهد بود.

صادقی با تاکید بر اولویت های مصوب هیئت کبدی استان در سال جاری گفت: معرفی و شناخت رشته کبدی به عموم مردم، توجه به حوزه بانوان در ساختار و فعالیت های هیئت های شهرستانی، توجه به رده های پایه و ورزش دانش آموزی و همچنین ساختار سازی و برنامه محوری از اهم اولویت های سال جاری می باشد.