شهرستان ملایر وارد وضعیت نارنجی کرونا شد

فرماندار ملایر گفت: ملایر از وضعیت زرد کرونا به نارنجی تبدیل شد و با روند صعودی شیوع ویروس آن هم از نوع جهش یافته انگلیسی و تبدیل وضعیت ابتلا به کرونا از پلکانی به آسانسوری، در وضعیت خطرناک و قرمز کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، قدرت اله ولدی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان ملایر اظهار کرد: با همراهی مردم، کسبه و اصناف، مدیران و اعضای ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان طی حدود دو ماه گذشته شرایط ثابتی در کرونا با وضعیت زرد داشتیم، اما سفرهای نوروزی، ورود میهمانان به ملایر، دید و بازدیدها و دورهمی های خانوادگی در ایام تعطیلات فروردین، موجب خیز دوباره کرونا و قرار گرفتن در پیک چهارم کرونا شد.

فرماندار ملایر افزود: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، مشاغل گروههای سه و چهار به مدت دو هفته در این شهرستان تعطیل است و تنها مشاغل گروه یک، دو و واحدهای تامین کننده کالاهای اساسی مردم مجاز به فعالیت هستند.

وی بیان کرد: از فردا تیم های 15 گانه نظارت و بازرسی در این شهر فعال می شود و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

ولدی ادامه داد: علاوه بر مسدود بودن ورودی های ملایر در میدان انقلاب و پل انقلاب، میدان استقلال و میدان تعاون و کنترل ورودی و خروجی های شهر توسط پلیس، ورودی های سه شهر زنگنه، جوکار و سامن نیز توسط پلیس مسدود خواهد شد.

فرماندار ملایر عنوان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، خروج خودروهای بومی از شهرستان و همچنین ورود خودروهای با پلاک غیربومی از شهرهای نارنجی و قرمز به شهرستان ممنوع است و در صورت تخلف مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهند شد و در صورت سرپیچی، خودرو توسط پلیس متوقف می شود.

وی گفت: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 22 شب تا 3 بامداد همچنان قابل اجرا است و برای خودروهای متخلف جریمه 200 هزار تومانی توسط پلیس و دروبین های نظارتی در سطح شهر اعمال خواهد شد.

ولدی اظهار کرد: تمامی مراسمهای مذهبی و مناسبتها؛ اجتماعات و آموزشهای حضوری در سطح شهر، مساجد و مصلی ها، آرایشگاههای زنانه، سینما و تئاتر، حوزه های علمیه، باشگاهها و سالن های ورزشی و تالارهای پذیرایی تعطیل است و تا دو هفته محدودیتها در این شهرستان قابل اجرا است.