خانه جوان همدان به خانه امید جوانان تبدیل شود

فرماندار همدان با بیان اینکه خانه جوان همدان باید به خانه امید جوانان و نوجوان تبدیل شود،گفت: این مهم زمانی محقق می شود که برای جوانان که وارد این خانه می شوند برنامه و‌چشم انداز تعیین کنیم.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، عصر روز سه شنبه فرماندار همدان به همراه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان و معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان از خانه جوان بازید به عمل آوردند

فرماندار همدان در این بازدید با بیان اینکه هر نظام فکری و حکومت ایدیولوژیک به مقوله جوانان نگاه خاصی دارد، تصریح کرد: با وجود اینکه ۴۲ سال از انقلاب می گذرد، اما هنوز در برخی میادین سردرگم‌ هستیم.

محمد علی محمدی با بیان اینکه بحث مطالبه گری جوانان یکی اهداف انقلاب بود، مطرح کرد: یکی از علت هایی که در این راستا سردرگم‌ هستیم‌این است هدف هایمان را خوب نشناختیم و برخی از آنها در این مدت گم‌ کردیم‌.

وی در ادامه‌ افزود: در این راستا برخی از افراد خاص از این فضا استفاده کردند‌ و در جامعه موج‌سواری کردند و این مهم باعث شده است که هدف های خود را گم کنیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه جوان ما توانایی و استعداد فوق العاده ای در انجام‌ و ‌به ثمر رساندن کارها و اقدامات بزرگ را دارند، مطرح‌کرد: توصیه ام به شما این است خودتان برنامه محور باشید و دغدغه جوانان همچون ازدواج، اشتغال،اوقات فراغت را بررسی کرده و فکری به حال آن کنید و‌آن را به مسئولان مربوطه ارائه دهید.

محمدی با بیان اینکه خانه جوان همدان باید به خانه امید جوانان ونوجوان تبدیل شود،تصریح‌کرد: این مهم زمانی محقق می شود که برای جوانان که وارد این خانه می شوند برنامه و‌چشم انداز تعیین کنیم و به آنها امید دهیم که در جامعه فرد مفیدی هستند.

وی در ادامه افزود: لازمه این کار این است شرایطی را مهیا کنیم که کار افراد خروجی داشته باشد و‌ اگر جوانان و نوجوان متوجه شوند که تلاش های آن ها نتیجه می دهد دل گرم‌ و امیدوار خواهند شد.

فرماندار همدان با بیان اینکه خانه جوانان تیمی را به عنوان مشاور به فرمانداری معرفی کند، گفت: بسیاری از مدیران هیچ‌برنامه ای برای جوانان ندارند و‌ فقط دنبال جذب اعتبار هستند و‌ بسیاری از برنامه ها که در این خصوص جوانان‌مطرح‌می شود دغدغه جوانان‌ محسوب نمی شود‌.

وی با بیان اینکه خانه جوان همدان می تواند به اتاق فکر ارگان های مختلف تبدیل شود، خاطر نشان کرد: جوانان در حوزه های مختلف می توانند به مسئولین‌ کمک‌کنند و‌ از شما در خواست دارم‌که شما طرح های مختلف در همه حوزه ها را بنویسید واز مسئولین بخواهید که آن را انجام‌ دهند.

فرماندار همدان‌ با بیان‌اینکه من شما را به عنوان یک ظرفیت بالقوه می دانم و درخواست دارم که‌ یک تیم ۱۰ الی ۱۵ نفره تشکیل دهید و به فرمانداری همدان‌مشاور دهید،گفت: در نظر دارم از ظرفیت این مجموعه برای مدیریت بهتر،حل مشکلات و‌بیان دغدغه ها بهرمند شوم‌.
محمدی گفت: مجموعه فنی و حرفه ای استان همدان باید در اختیار شما باشد و می بایست در این راستا به شما کمک کند که مهارت ها ی مختلف را به جوانان بیاموزید.

*سازمان های مردم نهاد حلقه اتصال مردم و‌ مسئولین

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز با اشاره رشد سازمان اجتماعی و مسوولیت پذیری آنان در سال‌های اخیر مطرح کرد: خوشبختانه در سازمان های مردم نهاد از سال ۱۳۸۹ به بعد شاهد رشد بسیار خوبی به نسبت کمی و کیفی بوده ایم‌.

جمال لطیفی با اشاره به فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف و‌ بررسی دغدغه جوانان‌توسط این گروه ها، بیان کرد: تشکل های مردم نهاد حلقه ی واسطه بین مردم‌ و دولت ها هستند و دغدغه ها و‌ مشکلات مردم را بررسی و‌ حل مشکلات از دولت مردان مطالبه گری می کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۵۲ سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف مجوز گرفتند و‌فعال می باشند، تصریح‌کرد: در این راستا ۱۴طرح استانی و‌ملی طراحی شده است که منتظر بااعتبار هستند که فعالیت خود را انجام دهند.

معاون جوانان اداره ورزش و‌جوانان بیان کرد: سطح طرح ارسالی به وزرات ورزش و ‌جوانان عالی ارزیابی شده است.

لطیفی با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف در حوزه های ۱۳گانه جوانان، اذعان کرد: بناداریم در سال آینده ترتیبی اتخاذ داده شود که دستگاه های عضو ستاد ساماندهی برنامه های اجرایی خودشان را در قالب تفاهم نامه ارائه بدهند و تنه به تنه ادارات فعالیت کنند.

این مقام‌مسئول گفت: خانه جوان می تواند مامن سازمان های مردم نهاد باشد و ما هم در کنار دوستان هستیم و در این راستا به آن ها کمک می کنیم که این سازمان خانه سربلندی استان همدان شود.
*دانشگاه علوم پزشکی با افتخار از سازمان حمایت می کند

‌ در ادامه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این دانشگاه با افتخار در خدمت این خانه جوان همدان است،گفت: هیچوقت فکر نمی کردم که مجموعه ای با این پتاسیل و قدرت بی نظیر در استان همدان وجود داشته باشد به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی همدان با به صورت تمام قد از این مجموعه پشتیبانی خواهد کرد.
‌محمد طاهری در ادامه گفت: هم چنین بنده هم تمایل دارم در حوزه های مختلف فن بیان،سخن وری، مدیریت استرس، ازدواج با توجه به سابقه و تجربه که در این خصوص دارم با این مجموعه همراه و همگام باشم.

مدیر عامل مجموعه‌ خانه جوان همدان‌ با بیان اینکه در مجموعه ۱۴کمیته فعال می باشد،اظهار کرد: این کمیته ها شامل فرهنگی، سلامت،حقوقی، آموزش، روابط عمومی و تولید محتوا، تصویروصدا، کسب و کار و کارآفرینی، نسل نو و … می باشد.
امیر غلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته حقوقی،مطرح کرد: در این‌مجموعه از وکلای نخبه بهره می‌بریم و‌به جوانانی که نیاز به مشاوره دارند به صورت رایگان مشاوره حقوقی می دهیم.

وی افزود: در این راستا یک اتاق به نام تاق جوان در دادگستری همدان برای جوانان۱۷ تا ۲۶ سال تشکیل دادیم و علاوه به مشاوره به آنها تلاش می کنیم که مشکل آنها را حل کنیم.

مدیر عامل خانه‌جوان‌همدان با بیان اینکه در نظر داریم در کمیته سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پایگاه سلامت و سیار داشته باشیم، مطر ح‌کرد: در این خصوص تاکنون در اماکن و ‌ارگان های مختلف پایش سلامت انجام دادیم‌و در نظر داریم که اقدامات این کمیته را گسترده تر کنیم.

وی با اشاره به کمیته نسل نو گفت: این کمیته که به دغدغه نوجوان می پردازد در نرم افزار شاد با ایجاد کانل به خانه جوان به تولید مختلف مناسب گروه سنی نوجوان می پردازد.
گفتنی است؛ در این نشست دبیر کمیته های روابط عمومی ،نسل نو، صدا و سلامت به بیان برنامه و اهداف کمیته خود پرداختند