مشارکت گسترده در لیگ تندرستی اولویت ورزشکاران همدانی باشد

رییس هیات ورزش های همگانی همدان گفت: حضور فعال و موثر در لیگ تندرستی کشور باید اولویت کمیته های زیرمجموعه این هیات باشد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، هادی سبزواری در نشست با اعضای کمیته ها و روسای ورزش های همگانی شهرستان های همدان اظهار داشت: متاسفانه جایگاه فعلی همدان در جدول رده بندی لیگ تندرستی کشور مطلوب نیست و نیاز به عزم همگانی دارد.
وی بیان کرد: از این پس ملاک سنجش و ارزیابی کمیته های زیرمجموعه هیات ورزش های همگانی استان و نیز هیات های شهرستان ها، مشارکت گسترده در لیگ تندرستی است.
سبزواری افزود: کمیته هایی که نتوانند در این لیگ مشارکت لازم را داشته و فعالیت کم رنگ را شاهد باشیم، به طور قطع دستخوش تغییرات خواهند شد.
وی تاکید کرد: راه‌اندازی نخستین دوره از لیگ تندرستی کشور زمینه ساز فعالیت جسمانی و ایجاد انگیزه پرداختن به ورزش بین عموم مردم است.
رییس هیات ورزش های همگانی همدان یادآور شد: لیگ تندرستی از چهارم بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفندماه امسال در استان‌های مختلف کشور ادامه خواهد داشت و محوریت این مسابقات برپایه آگاهی بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی آحاد مردم جامعه طراحی شده و جزو سیاست‌های اصلی فدراسیون در دوره جدید مدیریتی است.
سبزواری پیرامون نحوه شرکت در این رویداد گفت: عضویت در سایتIRANTANDOROSTI. IR و آشنایی با برنامه تمرینی، انجام تمرینات روزانه براساس الگوی تمرینات در سایت و ضبط ۳۰ ثانیه‌ای از فعالیت انجام گرفته، مراجعه مجدد به سایت و تکمیل فرم اطلاعات مورد نیاز و بارگذاری ویدیو در سایت و دریافت تاییدیه ارسال، از مراحل شرکت در این لیگ است.
رییس هیات ورزش‌های همگانی همدان یادآور شد: حضور در این لیگ برای آحاد مردم آزاد است و افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند نسبت به ثبت نام در سایت ایران تندرستی اقدام کرده و روزانه۳۰ ثانیه از حرکات ورزشی خود را در سامانه ارسال کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضور در لیگ دارای کد مستقل در هر روز است و شرکت کننده باید قبل از انجام حرکات، آن را در ضبط ویدئویی اعلام کند.
گقتنی است؛ این مسابقات به صورت انفرادی و استانی ارزیابی می‌شود و در پایان نیز ۱۶ استان برتر در لیگ برتر قرار می‌گیرند و ۱۶ تیم بعدی نیز سال آینده باید در لیگ دسته یک شرکت کنند.
جوایز در نظر گرفته شده برای این رقابت‌ها نقدی است و به برندگان براساس بالاترین امتیاز اعطا می‌شود.
لیگ تندرستی برای نخستین بار در سطح کشور در حال اجرا است.