طرح کتابرسان ویژه کتابخانه مرکزی همدان آغاز شد

طرح کتابرسان ویژه کتابخانه مرکزی همدان با حضور سرپرست فرمانداری همدان در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به ریاست محمدعلی محمدی، سرپرست فرمانداری همدان و با حضور عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در محل فرمانداری همدان برگزار شد.

در این جلسه طرح کتابرسان ویژه اعضای کتابخانه مرکزی به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به اقشار مختلف آغاز و از پوستر آن رونمایی شد.

محمدعلی محمدی، سرپرست فرمانداری همدان در این جلسه اظهار کرد: انقلاب اسلامی رویدادی الهی بود که با وقوع آن فساد منطقه خاورمیانه برچیده شد و نظام مقدس جمهوری اسلامی که ثمره خون شهدا است، برپا شد.

وی با بیان اینکه نباید فرموش کنیم که مردم از همه جان و مال خود گذشتند تا شرایط امروز برای همه ما فراهم شود افزود: پیش از انقلاب نمی‌توانستیم به یک قلدر حرفی بزنیم، اما امروز گردهم آمده و شفاف مسائل را بیان و به چالش می‌کشیم که همه اینها حاصل زحمات معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر است.

سرپرست فرمانداری همدان با اشاره به اینکه امروز نقش آفرینی فرهنگ بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف است تصریح کرد: امروز خلأ شورای فرهنگ عمومی در شهر همدان کاملا مشخص است اگر چه شورای فرهنگ عمومی در سطح استان برگزار و مسائل کلان را مورد بحث قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی تمام مسائل جامعه را رصد می‌کند ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی تمامی مسائل جامعه را رصد و تحلیل کرده و در نهایت به نتیجه می‌رسد.

محمدی با اشاره براینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی هم بخشی از شورای فرهنگ عمومی است خاطرنشان کرد: در این قالب حرکت کنیم به راهکارهایی خواهیم رسید که نیازی به منابع دولتی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه فضای عمومی شهر جورقان به یک مجموع فرهنگی مناسب نیاز دارد گفت: پروژه‌‎ای بید تعریف شود که اثر بخشی لازم را داشته باشد و به خوبی امکان سنجی شود چرا که این شهر از جوانان با استعداد بسیار بالایی برخوردار است و باید در راه صحیح هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری همدان درباره کتابخانه شهید مظاهری مریانج هم اظهار کرد: در ابتدا یک ناهماهنگی در این پروژه در ابتدای کار شکل گرفت و پس از آن هم به دلیل پاسخگو نبودن تخصیص‌ها کار عقب افتاد.

وی افزود: برای این پروژه 2 میلیارد تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده و کمتر از دو ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه تیم رصد پروژه‌های عمرانی شهرستان در فرمانداری تشکیل شده است تصریح کرد: این تیم رصد در دو آیتم فیزیکی و اعتباری پروژه‌ها را رصد می‌کند که بر اساس گزارش‌ها موانع احتمالی برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه فجر را در کتابخانه‌های عمومی با قوت باید به پیش برد گفت: در طرح کتابرسان نیز افراد می‌توانند از منزل یا محل کار خود کتاب مورد نظر را سفارش و با پیک تحویل بگیرند.

سرپرست فرمانداری همدان اظهار کرد: ابتدا کتاب مورد نظر را در سایت سامان با مشخص کردن کتابخانه مرکزی جستجو و سپس از طریق پیامک، تلفن و یا پورتال اداره کل کتابخانه‌ها کتاب را سفارش و در منزل تحویل می‌گیرند.