افزایش پرداخت سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها در همدان

انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به ریاست حسین افشاری، فرماندار شهرستان همدان و با حضور دکتر عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، حسین افشاری در این نشست با بیان اینکه سابقه کتابت در همدان به سه هزار سال می‌رسد، اظهار کرد: مردم دیار هگمتانه از دیرباز مطالب خود را از طریق نوشتن منتقل می‌کردند که نمونه بارز آن کتیبه‌های گنجنامه است و امروز هم شاهدیم که این خطه دارای کتابداران و کتابخوان‌های برتر کشور است.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه با افزایش پرداخت سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها در شهرستان همدان مواجه هستیم، افزود: در همه شهرهای شهرستان، شهرداران به اهمیت کتاب و کتابخوانی واقف هستند و با وجود آنکه درآمد شهرداری‌ها کاهش یافته اما پرداختی شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان نیز ۱۰۰ درصد افزایش پرداخت به کتابخانه‌ها نسبت به سال گذشته داشته است تصریح کرد: با توجه به جایگاه شهرداری همدان امیدواریم پرداختی این ارگان تا پایان سال به ۱۰ میلیارد ریال برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان همدان اظهار کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در ایام شیوع بیماری رکونا اجازه تعطیل شدن فعالیت کتابخانه‌ها را ندادند و تنها یک هزار برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در فضای مجازی انجام و به ثبت رسیده است.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه ما به دنبال گسترش خدمات الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی هستیم افزود: با تحقق درآمدهای قانونی پیش‌بینی شده در کتابخانه‌های عمومی به دنبال ارائه کتاب‌های الکترونیکی توسط اپلیکیش‌های کتابخوان هستیم تا اعضای کتابخانه‌ها بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با همکاری شهرداری می‌توان کتابخوانی مجازی را در شهر گسترش داد تصریح کرد: از کتابداران توانمند می‌توان برای گسترش حوزه کتابخوانی بهره برد که ما با تشکیل تیم مطالعاتی این اهداف را دنبال می‌کنیم.