«عاملان و آمران ترور را شناسایی و مجازات کنید»

دانشجویان همدان با حضور در مزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی ترور دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده را محکوم و خواستار مجازات عاملان آن شدند.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ ظهر امروز دانشجویان انقلابی همدان با محوریت قرارگاه دانشجویی شهیدهمدانی و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با حضور در مزار شهدای دانشگاه و رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی، ترور دانشمند هسته‌ای، شهید محسن فخری‌زاده توسط استکبار جهانی را محکوم کردند.

دانشجویان با در دست داشتن پلاکادرهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «بازرسان آژانس = جاسوسان موساد»، «شهید مرثیه‌خوان نمی‌خواهد، منتقم می‌خواهد»، «دنیای ما هنوز هم دنیای گفتمان‌هاست؟ مذاکره به چه قیمت؟»، «عاملان و آمران ترور را شناسایی و مجازات کنید» و «اجرای پروتکل‌های الحاقی ملغی باید گردد» خواستار پاسخ محکم به عوامل ترور شدند.

در این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: شهادت عاشقانه، عارفانه و تکلیف‌مدارانه شهید بزرگوار، محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور عزیز ایران بلکه چهره برتر جهان اسلام و جبهه مستضعفین عالم را خدمت ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و وجود نورانی امام عصر (عج) تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری بیان کرد: درود بر حمیت، غیرت و ایستادگی جمع حاضر که به نمایندگی از خیل عظیم جوانان انقلابی در صحنه انقلاب اسلامی با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد و همه باید رعایت کنیم، اینجا حضور یافته‌اند تا نشان دهند و بگویند ” ای شهید بزرگوار راهت ادامه دارد”.

وی با بیان اینکه همه ما دوست داشتیم مراسم شهادت آن بزرگوار اجتماعات عظیم و میلیونی جریان انقلابی را راه‌ بیاندازیم و نتوانستیم و متاثر شدیم گفت: امروز می‌خواهیم با حضور خود در اینجا مشت‌های گره‌کرده را بر صورت دشمن بزنیم  با حضور این‌جمع حاضر که به نمایندگی جمعی از برادران انقلابی و مومن هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تاکید کرد: ما اینجا می‌خواهیم نشان دهیم که با رفتن شهید فخری‌زاده‌ها نه تنها این مسیر متوقف و کند نخواهد شد بلکه با قوت، قدرت و استحکام و جدیت و با تلاش بیشتر جامعه دانشجویی و جوانان مومن و انقلابی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این شور انقلابی می‌خواهم به سمت شعور انقلابی حرکت کنم افزود: یکی از  تکالیف ما در بیش از ۴۰ سال حرکت انقلاب این بوده که در کنار شور انقلابی به دنبال فهم درست ماموریت و جهت‌گیری حرکت خود در فضای انقلاب باشیم.

نظیری با بیان اینکه هر فردی متناسب با ماموریت و اهداف تعیین شده باید نقش خود را پیدا و در مسیر انقلاب حرکت کند افزود: پیام این شهید بزرگوار و سایر شهیدان بزرگوار این بوده که حرکت کنیم و توقف نکنیم و رسالت خود را تشخیص دهیم و در مسیر تحقق رسالت خود که منطبق با رسالت و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده گام برداریم.

وی با اشاره به پیامی از مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شهید فخری‌زاده مبنی بر پیگیری این جنایات و مجازات قطعی عاملان و آمران و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی به آن اشتغال داشت خطاب به جمع گفت: این پیگیری وظیفه، ماموریت و رسالت این جمع دانشجویان است.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی همدان با تاکید به حرکت در مسیر جهاد علمی عنوان کرد: کاملا مشخص است که چرا دشمن در این مقطع دست به جنایت زده است؛ حرکت امثال شهید فخری‌زاده در مسیر قدرت‌نمایی انقلاب اسلامی در جهاد علمی در صحنه بین‌الملل باعث شده و دشمن از این موضوع بسیار نگران است و می‌ترسد.

وی با بیان اینکه در آستانه شهادت شهید بزرگوار سردار جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی قرار گرفته‌ایم و دشمن باز هم دست به جنایت بزرگی زده است خاطرنشان کرد: رهبری در شهادت این بزرگوار نیز فرمودند که بدانند خط جهاد مقاومت و انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.

نظیری گفت: از سخنان گهربار مقام معظم رهبری در شهادت شهدای دانشمندان هسته‌ای این است که خط برای همه یکسان بوده و ایستادگی، مقاومت و حرکت جدی در جبهه جهاد علمی است همانطور که دشمن از آن به شدت نگران و خوفناک است.

وی خطاب به جمع حاضر ادامه داد: خواهران و برادران گرامی به امید خداوند اهتمام ، تلاش و توجه ما این است که اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را محقق کنیم و در همین عصر شاهد تحقق تمدن نوین در سطح بین الملل باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امیدوارند در ۱۰ سال آینده تمدن نوین اسلامی باید جایگزین تمدن غرب شود گفت: این بسیار هدفگذاری بلندی است و آرمان بسیار آرمان بلند که این مهم تلاش، همت، مجاهدت عظیم و تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد و به سادگی محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهدای دوران دفاع مقدس، دفاع هسته‌ای و علمی ما جان خود را پای این کار گذاشته‌اند تاکید کرد: امروز شهدای ما نگاه می‌کنند ببینند ما چه کاری می‌کنیم و به کدام سمت حرکت می‌کنیم و باید مسیر خود را بشناسیم.

نظیری با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال ایجاد مانع در مسیر حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد:  امروز انقلاب اسلامی به یک جهاد همه گیر تبیینی نیاز دارد و از همه بزرگواران خواهشمندم به این توجه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی دچار شبهه شده‌اند و می‌پرسند آیا واقعا انقلاب روبه جلو رفته است؟ گفت: آرمان‌های انقلاب بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال محقق شده است و باید سند گام دوم انقلاب را در کنار خود داشته باشیم وگرنه شک داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه بهترین  و دقیق‌ترین دلیل بر حرکت روبه جلوی انقلاب همین شهادت‌هاست افزود: اگر دشمن احساس خطر نکند این اقدامات را انجام نمی‌دهد و دشمن به شدت احساس خطر کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر شهید بزرگوار فخری‌زاده داروی درمان کرونا را کامل می‌کرد و انقلاب و نظام اسلامی در سطح بین‌الملل به عنوان یک قطب علمی می‌توانست عرض اندام کند که البته قطعا بعدا از این نیز همینطور خواهد بود تاکید کرد: دشمن از این موضوع نگران است و بسیار می‌ترسد و از حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی به شدت می‌ترسد.

نظیری با بیان اینکه باید بیانیه انقلاب را برای خود و جمع‌های مختلف هر روز بخوانیم، مرور و مباحثه و برنامه عملی از آن خارج کنیم افزود: بیانیه انقلاب دو قسمت بوده، گام اول حرکت‌های روبه جلوی انقلاب در چهل سال اول و بخش دوم تبیین راه رو به جلو در چهل ساله دوم است.

وی با بیان اینکه در بخشی از بیانیه عنوان شده پیش از همه چیز نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است و این دستور مقام معظم رهبری است گفت: هم باید خوشبین باشیم و هم باید این خوشبینی را با تبیین درست از حرکت رو به جلوی انقلاب به جامعه تبیین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم حرکت‌های روبه جلوی انقلاب را ارزیابی کنیم آنچه که امام (ره) فرموده‌اند این است که آیا این انقلاب به عنوان یک الگو در بستر بین الملل برای تحقق تمدن حرکت کرده است گفت: باید پاسخ داد بله و دلیل آن نیز همین اتفاقاتی است که رقم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب توانسته‌ نقش الگوبخشی خود را در بخش‌های داشته باشد افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند که شما جوانان باید پیشگام در شکست محاصره تبلیغاتی باشید که امروز وظیفه من و شما تبیین حرکت رو به جلوی  انقلاب از دستاوردهای علمی، فنی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

نظیری خاطرنشان کرد: شاید ما به ظاهر فکر کنیم عقبگرد فرهنگی هم داشتیم اما اتفاقا خداوند نشانه‌ای جلوی چشمان ما قرار داد و آن کرونا بود، کرونا نشان داد هنوز ارزش‌های اصیل اسلامی در وجود مردم ما به معنای واقعی زنده است.

وی گفت: روحیه ایثار، از خودگذشتگی، جوانمردی و انفاق را در کمک‌های مومنانه دیدیم و منتها نمی‌دانستیم به تصویر بکشیم و به رخ جهانیان نشان دهیم که از آثار انقلاب اسلامی و حرکت رو به جلوی اسلامی است، مردم ما تربیت یافته مکتب امام(ره) و پرورش یافته انقلاب اسلامی هستند که اینگونه انقلاب و ارزش‌های آن را درک می‌کنند و در این مسیر هم حرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس