نمایندگان مجلس حقوق دریافتی خود را منتشر کنند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حقوق دریافتی خود را به صورت شفاف منتشر کنند.

به گزارش فردای همدان،اکبر کاوسی امید نخست با گلایه از رسانه‌ها، اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌ها در جلسات صحن علنی شورا حضور نمی‌یابند و گاهی حتی بدون اطلاع از مصوبات و موارد عنوان شده در شورا برخی انتقادات را نیز عنوان می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه در طول بررسی بودجه شهرداری همدان، راهکارها و تمامی موارد لحاظ شده است، تاکید کرد: در راستای شفاف‌سازی عملکرد و فعالیت شورا و شهرداری طرح شهاب مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حقوق‌ها باید مشخص باشد و مردم به عنوان ولی نعمت حق دارند بدانند مسئولان و کارمندان چقدر حقوق دریافت می‌کنند، گفت: همچنین لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حقوق دریافتی خود را به صورت شفاف منتشر کنند و این در راستای شفاف‌سازی است.

قرارداد شهرداری همدان با شرکت الیت، مستقیم با شهرداری مشهد است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز بیان کرد: برخی دوستان برخی مطالب را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و اصرار بر شفافیت در شورا و شهرداری دارند که حاضرم در یک جلسه با اصحاب رسانه مباحث مالی شرکت الیت را شفاف‌سازی کنم.

علی فتحی با اشاره به فعالیت شرکت الیت در همدان یادآور شد: کمیسیون خدمات شهری شورا یک جلسه را به طور کامل به این موضوع اختصاص داد و در حال حاضر در پارک‌های حاشیه‌ای همدان حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر از افراد بومی شاغل هستند.

وی اظهار کرد: سود این شرکت به صورت ۶۵ به ۳۵ سود است بین شهرداری همدان و مشهد تقسیم می‌شود مستقیم با شهرداری مشهد قرارداد منعقد شده است و این قرارداد با شخص خاصی نبوده است.