برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدها متان» در همدان

مرحله شهرستانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدها متان» در مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآن(مدهامّتان) کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، بهار، رزن، فامنین، اسدآباد و مرحله شهرستانی این مسابقات در همدان برگزار شد.

حمیدرضا ناهیدی فرد با بیان اینکه این مسابقات ویژه رده سنی ٧ تا ١٦ سال است، افزود: شرکت کنندگان مسابقات در رشته های حفظ جزء ٣٠، قرائت ترتیل، اذان، قرائت نماز ویژه برادران و خواهران با هم به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در رشته حفظ جزء ۳۰ بیش از ١٤٠ نفر، قرائت ترتیل ١٨ نفر، اذان ٥ نفر، قرائت نماز ٢٥ نفر با هم به رقابت پرداختند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: مسابقات قرآنی با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در رقابت های قرآنی برگزار می شود.

ناهیدی فرد با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات ١٠ اسفند برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در این مرحله نفرات برتر هر رشته با هم به رقابت می پردازند.