جشن 40 سالگي انقلاب توسط کارگران برگزار شد

به گزارش فردای همدان، اين مراسم با حضور حدود هزار کارگر به همراه خانواده‌هايشان و مسئولان استاني و کشوري درمجموعه فرهنگي ورزشي کارگران همدان ورزشي کارگران برگزار شد که کارگران برگزيده در رشته‌هاي قرآني و ورزشي و همچنين کارآفرينان برتر سال 97 مورد تقدير قرار گرفتند. در اين مراسم مدير کل اداره تعاون، کار و […]

به گزارش فردای همدان، اين مراسم با حضور حدود هزار کارگر به همراه خانواده‌هايشان و مسئولان استاني و کشوري درمجموعه فرهنگي ورزشي کارگران همدان ورزشي کارگران برگزار شد که کارگران برگزيده در رشته‌هاي قرآني و ورزشي و همچنين کارآفرينان برتر سال 97 مورد تقدير قرار گرفتند.

در اين مراسم مدير کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان همدان گفت که هزار و 130 تعاوني و اتحاديه فعال در استان مشغول به‌کار است.

به گفته دکتر احمد توصيفيان، بيش از 4 هزارو 900 واحد توليدي در استان ايجاد شده و يا توسعه يافته‌اند که در حال حاضر فعال هستند.

توصيفيان سپس با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران،‌گفت: مردم ایران هزینه سنگینی برای انقلاب پرداخت کرده اند و به همین دلیل این انقلاب برای آنها ارزشمند است. آنها پای دفاع از عقاید و فرهنگ اصیل اسلامی خود ایستادند، دفاع کردند و شهید شدند.

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی گفت: پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، می توان به یقین گفت که هنوز روحیه جهادگری و شهادت طلبی به شکل بالقوه در مردم غیور ایران وجود دارد و اگر ما مسئولان و خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، بتوانیم مانند امام(ره) نیت خود را به مردم اثبات کنند، در این صورت مردم احساس خواهند کرد که ما به فکر خود نیستیم و معیشت و گرفتاری‌های جامعه برای ما در اولویت قرار دارد، بنابراین این اعتماد همچنان پابرجا خواهد ماند و متضمن حفظ پایه های نظام خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت یکی از مولفه‌های اساسی هر کشور و ملت است، افزود: این مولفه مهم را بسیاری از کشورهای منطقه ندارند، ما در حلقه‌ای آتش زندگی می‌کنیم ولی در امنیت کامل هستیم در حالیکه کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، روسیه و… از ناامنی رنج می‌برند لذا امنیت دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است.

توصیفیان افزود: پس از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی نیز دشمنان از پای ننشستند و جنگی تمام عیار را بر ملت تحمیل کردند که دفاع هشت ساله ایران، بار دیگر نمادی از اقتدار و شرف ایرانیان را در دفاع از آرمان های انقلاب و امام(ره) به همگان ثابت کرد و پس از آن روی به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آوردند که توفیقی حاصل نکردند و امروز معیشت مردم را هدف قرار داده اند .

توصیفیان با بیان اینکه در حال حاضر فشار و هجمه‌های دشمنان به شدت افزایش یافته است، افزود: در چنین شرایطی همه مدیران و مسئولان وظیفه دارند تا برای مردم خوشحالی، انگیزه و سرور ایجاد کنند چون دشمنان با تمام وجود به دنبال حذف انگیزه و امید از جامعه به ویژه جوانان ما هستند.

رئيس موسسه کار و تأمين اجتماعي نيز که مهمان اين مراسم بود با اشاره به پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران در سال 57، بيان کرد: معاون وزیر: بهبود معیشت جامعه کارگری اولویت وزارت تعاون است.

دکتر محمدرضا سپهری افزود: جامعه کنونی نیازمند کار و کارآفرین بوده و توسعه کارآفرینی بر پایه اقتصاد مقاومتی وظیفه تمامی دست‌اندرکاران جامعه کار و تولید است. وی گفت: برای محقق شدن شعار مرگ بر آمریکا باید تلاش گسترده‌ای در راستای اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان صورت گیرد. وی اضافه کرد: باید تمامی متولیان در این شرایط حساس دست به دست هم داده برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کرد.

وی تأمين معيشت، ایجاد اشتغال وتقویت تولید را از دیگر اهداف این وزارتخانه برشمرد.

دکتر سپهری با ذکر اینکه سه عامل اسلام، مردم و رهبری در پیروزی انقلاب نقش محوری را داشته‌اند گفت: اگر امروز دولت در سایه امنیت برنامه‌های خود را پیش می‌برد برگرفته از مشارکت مردم بوده است.

مهندس امیر خجسته نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي نيز به افزايش حقوق 20 درصدي اعتراض کرد وگفت :که اين مقدار افزايش متناسب با نرخ تورم نيست و کميسيون اقتصادي پيشنهادهايي به مجلس داده است. مهندس خجسته ادامه داد: اکنون مجلس در معرض يک امتحان بزرگ است و مشکل معيشت مردم را بايد با همکاري دولت حل کند.

اين مراسم با برنامه‌هاي جانبي و هنري برگزار شد. در اين مراسم کانون کارآفرينان، کارخانه شيشه و شرکت توليدي سحر، شرکت شيمي معدني همدان، صندوق کارآفريني اميد، بانک توسعه تعاون وبانک رفاه 110 جايزه به قيد قرعه به حاضران هديه دادند.

اسامي کارآفرينان و کارگران نمونه استاني و کشوري
کارآفرينان برتر اسان همدان در سال 97:
■ محمود رجبي، محمدجواد سفيدآبي، عبدالمهدي شريف، مومن‌علي خزايي و علي فلاح
نخبگان جامعه کارگر و توليد:
■ پيمان خاکباز مدير عامل معادن سرمک و اميرعباس اقبال‌پور، سروش زنگي، سعيد پورپروانه، ذکريا فرهادي، جمشيد کمالي‌پور، عليرضا نعيمي، مصيب رضايي و محمد آزادمنش به عنوان کارگر نمونه تقدير شدند.
قهرمانان ورزشي در کشور:
■ فاطمه قربا‌زاده، معصومه وفايي، منيژه قزوينه، فاطمه طيبي‌آراسته، احسان پيري، اشکان زيوري، خليل سزاسلطاني،سيد صالح‌پور، فائزه معزز، سيده الهام وفايي، محسن هاديي، وهاب بهمنش، گلپريان و محمد نبي‌پور