همدان «پایتخت کتاب اسلامی» می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: در سال ١٤٠٢ همدان «پایتخت کتاب اسلامی» می‌شود.

به گزارش فردای همدان، مجید فروتن اظهار کرد: سال ١٤٠٢ همدان به عنوان پایتخت کتاب اسلامی با شعار «همدان شهر همه‌دانایی است» خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مشخص شده و همدان پایتخت کتاب خواهد بود؛ با بیان اینکه امسال ٣٢٠ عنوان کتاب در استان همدان چاپ شده است اضافه کرد: همدان جزو ١٠ استانی است که به صورت مستقل مجوز صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال ١٢٠ میلیون تومان کتاب خریداری شده و ٢٠٠ میلیون کتاب به کتابخانه و مراکز علمی اهدا شد؛ افزود: مطبوعات باید به پایتخت کتاب شدن همدان کمک کنند.

فروتن با اشاره به اینکه تاریخ ١١٥ ساله همدان از قاجار، پهلوی و دوران معاصر تدوین شده که به عنوان یک دستاورد است؛ افزود: ١٨٠ عنوان نشریه تخصصی و عمومی در طول انقلاب در همدان چاپ شده و یکی از دستاوردهای انقلاب رقابت بازار مطبوعات بوده است.

وی از برگزاری جشنواره جایزه ادبی استان خبر داد و گفت: این رویداد فرهنگی ٢٨ بهمن‌ماه به صورت استانی در اسدآباد برگزار می شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری همایش «شعر فاطمی» در روز ١٧ بهمن همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: در برنامه «صبای سرو» نیز تجلیل از هنرمندان در دستور کار است.