4 طرح‌ملی در راستای توسعه ورزش بانوان در همدان اجرا می‌شود

معاون توسعه ورزش بانوان استان گفت: در راستای توسعه توسعه ورزش همگانی چهار طرح ملی در راستای توسعه ورش بانوان در همدان اجرا می شود.

به گزارش فردای همدان،صبح امروز، معصومه پیردهقان، نشستی با مسئولین ورزش بانوان شهرستان و نواب رئیس هیئت های ورزشی در خصوص چهار طرح ملی ورزش همگانی و المپیاد ورزشی ایران در سالن کنفرانس شهید شمسی پور برگزار کرد.

در این نشست ابتدا پیر دهقان در خصوص المپیاد استعداد ورزشی ایران که از سی آبان تا ده آذر ماه به صورت کشوری برگزار خواهد شد گفت :31 استان میزبان این رویداد کشوری هستند و استان همدان میزبان سه رده و سه رشته ورزشی فوتسال آقایان و تیر و کان بانوان و آقایان می باشد .

پیر دهقان افزود :68 مکان از سراسر کشور در این المپیاد فعال خواهد بود و جامعه هدف این المپیاد کشف استعداد در رده سنی نوجوانان و قهرمانی برای مسابقات 2020 است و مدال های کسب شده در این المپیاد از مسابقات قهرمانی کشور و لیگ برتر امتیاز بالاتری دارد .

وی گفت :چهل رشته ورزشی پسران و 28 رشته ورزشی دختران در این المپیاد حضور دارند و با تلاش و همت شما برآنیم به کشف استعداد های دختران در رشته های ورزشی حاضر در المپیاد دست پیدا نماییم .

معاون توسعه ورزش بانوان استان در خصوص چهار طرح ملی در راستای توسعه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: ورزش بانوان استان همدان با اجرایی نمودن طرح های ملی در سطح استان قدمی در رسیدن به همگانی کردن ورزش نموده است .

وی افزود: اولین طرح ،طرح ملی پارک گام یک رویداد رایگان وخانواده محور است که در فضای باز ودر دامن طبیعت بدون محدودیت سنی ، توانایی جسمانی با سهولت دسترسی برای عموم صورت می گیرد ، با هدف بالا بردن میزان شادابی وانگیزه به زندگی وسلامت جسمی وروانی جامعه از طریق پیاده روی مستمر در تعطیلات آخر هفته مردم . در استان همدان استارت کار در هفته دولت زده شده است وطبق دستور العمل اجرایی در سطح استان در کلیه شهرستانها هر هفته اجرا می گردد .

پیردهقان در خصوص طرح دوم توسعه ورش بانوان گفت :اجرای طرح سنجش ساختار قامتی ویزه زنان ودختران روستایی با هدف افزایش سهم ورزش در پیشگیری از ناهنجاری های جسمانی است . مرحله اول طرح در سال 96 بیش از 700 زن ودختر روستایی در روستاهای استان مورد سنجش قرار گرفته وافرادی که دارای ناهنجاری ومشکلات اسکلتی بودند به مراکز درمانی معرفی شدند .مرحله دوم طرح در سال 97 جهت 1000 زن ودختر روستایی در 15 روستای استان در حال اجرا می باشد .جهت گسترش وتوسعه این طرح مشارکت سایر بخش ها ونهادهای دولتی ، غیر دولتی وداوطلبین به ویژه سمن ها نیاز می باشد .

وی همچنین گفت : طرح سوم طرح ملی نشاط وتندرستی با هدف ارائه اطلاعات وبرنامه های ورزشی به مخاطبان برای ایجاد عادت ورزش کردن در زندگی روزانه وجلوگیری از فقر حرکتی وناهنجاری های جسمی وروانی حاصل از آن وارائه راهکارهای مناسب در جهت کاهش آسیب های ورزشی وارتقاء سطح سلامت جسمانی روانی واجتماعی جامعه وایجاد نشاط وشادابی از طریق ورزش . این طرح در سطح استان در کلیه شهرستانها در حال اجرا می باشد.

پیر دهقان در خصوص طرح چهارم در حال اجرای بانوان گفت: طرح فعالیتهای تطبیقی ویژه اقشار خاص جامعه، معلولین، نابینایان، ناشنوایان، بیماران خاص، زنان باردار، کودکان و سالمندان است که در سطح استان در حال اجرا می باشد .