برگزاری یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک بانوان در همدان

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان گفت: یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک ویژه بانوان در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فردای همدان، سیروس سوریان با اشاره به برگزاری یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک اظهار داشت: روز شنبه ۲۸ مهرماه یک دوره کلاس نجات‌غریق درجه یک ویژه بانوان در استخر الوند همدان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کلاس همراه با مدارک لازم در دفتر هیئت نجات‌غریق و غواصی استان واقع در استخر الوند اعلام آمادگی کنند.

 

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان با اشاره به رشد منجیان غریق گفت: جمع کل تعداد ناجیان خانم و آقا اعم از درجه یک و ۲ تا پایان سال ۹۲، ۶۸۴ نفر بوده که این رقم در حال حاضر به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

 

سوریان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد غواصان یک ستاره استان ۶۴۰ نفر دارای کارت و گواهینامه و تعداد کل غواصان دو ستاره استان ۱۵۰ نفر دارای گواهینامه و کارت دو ستاره هستند.

 

وی بابیان اینکه در طول سال فعالیت مختلفی را انجام می‌دهیم، بیان کرد: برگزاری دوره بازآموزی احیا و نجات، برگزاری ۶ دوره غواصی جستجو و نجات، اجرای طرح پاک‌سازی بستر غار علی‌صدر و برگزاری دوره مقدمات غواصی در غار ازجمله فعالیت‌های هیئت در طول سال است.

 

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان‌همدان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم ما در سال‌های اخیر اصلاح و تغییر روش قدیم گاز کلر بود که مشکلات تنفسی عدیده‌ای را برای مشتریان استخرها و به خصوص ناجیان ایجاد کرده بود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر استان‌همدان جزو معدود استان‌هایی است که تمامی استخرهای آن روش گاز کلر را از سیستم تصفیه آب حذف کرده و روش سیستم گندزدایی الکترولیز نمک استفاده می‌کنند.