#عمارت نورمهال را دریابیم

امروز اگر در فضای مجازی ترندی از همدان داغ شود و هشتکی کنار اسم شهرمان بخورد  می شود هشتک نجات شهر همدان ، هشتک همدان را دریابید.

به گزارش فردای همدان، حین گشت و گذار در دیار خوبان، شهر همدان در نقاط مختلف شهر، بناهایی به چشم می خورند که شاید در نگاه یک عابر ساده و بی اطلاع از هویت تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن ایران مخروبه ای به نظر برسند که حتی بهتر آن است دیوارهای آنها را به دست بیرحم لودر و بیل مکانیکی بسپاریم تا سازه نویی جایگزین آن شود اما در نگاه مردان و زنانی که بخشی از تاریخ پربار شهر برایشان آشکار شده و از تاریخ سترگ دیار خوبان آگاهند این بناهای به ظاهر بی ارزش گنجهای گرانبهای بی بازگشتی هستند که اگر از روی ندانستن یا بدتر از آن عمدا و تنها به واسطه منفعت طلبی های تلخ اقدام به تخریب آنها کنیم به گناهی نابخشودنی در برابر تاریخ و هویت این شهر دست یازیده ایم .

 

دریغ و افسوس که هر از چندگاهی در همدان خوبمان شاهد این نابخردیها بوده ایم. چه زمانی که یک چمن هویت دار شبانه مورد هجوم لودرها قرار گرفت و چه بارها و بارها میراث فرهنگی یا محیط زیست دیار خوبان مورد هجوم قرار گرفت و صد افسوس که هیچ کس هم پاسخگوی علاقمندان و دوستداران همدان نبوده و طنز تلخ آن که شنیدیم گفتند اشتباه کردیم  و مشابهش را میسازیم اما چه سود .

 

برخی دوستان رسانه ای مستقل که در فضای عملگرایی دفاع از تاریخ و هویت دیار پاکان و خوبان همدان زیبا همواره پیشگام بودند باز هم نوشتند عمارت دیگری در خطر است عمارت نورمهال، جایی که دوباره شاید به اشتباه سقف هویت شهرمان با بیلهای مکانیکی آگنده گوش  فرو ریزد . نورمهال جاییست که باید نمایشگاه تاریخ گرانسنگ همدان باشد ، نه اینکه فضایی شود برای ساخت و ساز برج باروهای بی روح و اتفاقا همه دغدغه مندانی که در هر حالی نگران این شهر هستند باید پاسخگوی رها بودن آن به حال خودش شوند .

 

اینها و بسیاری دیگر بهانه ای شد تا هنرمندان دغدغه مند همدانی الاصل با نگاشتن نامه ای هوشیارمان کنند و پس از آن بسیاری فعالین اجتماعی با امضاهای دو کلمه ای دست یاریشان را به گرمی بفشارند . اما دریغا و دردا امروز اگر در فضای مجازی ترندی از همدان داغ شود و هشتکی کنار اسم شهرمان بخورد  می شود هشتک نجات شهر همدان ، هشتک همدان را دریابید ، هشتک میراث فرهنگی و محیط زیست همدان بازیچه نیست ، هشتک برج را در هرکجا می شود ساخت ، هشتک عمارت نورمهال را دریابیم .