100 درصد روستاهاي اسدآباد تحت پوشش سي بي آر هستند

فرماندار اسدآباد گفت: 100 درصد روستاهاي شهرستان اسدآباد زيرپوشش طرح توانبخشي مبتني بر جامعه موسوم به سي.بي.آر قرار دارند. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” کريم حميدوند در ديدار کارکنان اداره بهزيستي با فرماندار به مناسبت هفته بهزيستي ،اظهار کرد: از سال 88 طرح آموزش‌هاي توانبخشي مبتني بر جامعه در روستاهاي شهرستان اسدآباد با 7 تسهيل گر آغاز […]

فرماندار اسدآباد گفت: 100 درصد روستاهاي شهرستان اسدآباد زيرپوشش طرح توانبخشي مبتني بر جامعه موسوم به سي.بي.آر قرار دارند. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” کريم حميدوند در ديدار کارکنان اداره بهزيستي با فرماندار به مناسبت هفته بهزيستي ،اظهار کرد: از سال 88 طرح آموزش‌هاي توانبخشي مبتني بر جامعه در روستاهاي شهرستان اسدآباد با 7 تسهيل گر آغاز شده است.

وي سي.بي.آر را يکي از مهمترين طرح‌هاي اولويت‌دار بهزيستي عنوان کرد و افزود: اين طرح در راستاي خدمات‌دهي بهتر به نيازمندان تحت پوشش بهزيستي، آموزش، مشاوره، مناسب‌سازي و فرصت‌هاي شغلي و نيز نحوه برخورد خانواده‌ها با معلولان است.

حميدوند در ادامه با اشاره به خدمات مهم و ارزنده بهزيستي تصريح کرد:متاسفانه با وجود ارائه خدمات گسترده توسط اين اداره اما اين دستگاه در شهرستان با کمبود نيرو مواجه بوده که به مراتب بالاتر بارها اين امر اطلاع رساني شده است.

فرماندار همچنين خاطر نشان کرد :برخي از دستگاه ها ي اداري جمعيت تحت پوشش خود را گزارش نمي دهند بلکه بايد ابتدا از هر چيز اعتراف به بودن کنيم و سپس به دنبال علت و چرايي و پيشگيري باشيم چرا که اطلاعات دقيق در حيطه کار هر يک از دستگاه ها موجب کمک بيشتر در راستاي مرتفع شدن مشکلات آن دستگاه خواهد بود.

وي با اشاره به امکانات خوب دولت براي خانواده هاي داراي معلولين ،تصريح کرد: نبايد از معلوليت ها غافل بشويم بلکه با گسترده کردن امکانات سعي بر شناسايي هر چه بيشتر جامعه هدف خود داشته باشيد و امکاناتي را که دولت براي خانواده هاي معلولين در نظرگرفته به آنان اطلاع رساني کنيد.

وي ياد آورشد:دستگاه بهزيستي شهرستان يکي از پيشگام ترين دستگاه ها در رابطه با تکريم ارباب رجوع است.

مدير اداره بهزيستي اسدآباد هم با بيان اينکه 2074 نفر تحت پوشش اداره بهزيستي شهرستان هستند ،گفت: مجموع معلولان شناسايي شده اين شهرستان 1586 نفر بوده که از اين تعداد معلولان شناسايي شده 717 نفر معلول جسمي، 693 نفر ذهني،41 نفر رواني، 170 نفر شنوايي، 12 نفر صوت و گفتار و 94 نفر معلولان بينايي را تشکيل مي‌دهند.

اکبر احمدي منش تعداد سهميه اشتغال سال گذشته بهزيستي اسدآباد را 55 نفر برشمرد،تصريح کرد:از اين ميزان سهميه 66 مورد محقق شده است .

وي اظهار کرد:تعداد 204 خانوار شامل 472 نفر تحت پوشش امور اجتماعي بهزيستي بوده که اين خانوارها شامل زنان سرپرست خانوار و کودکان بي سرپرست و بدسرپرست هستند.

اکبري منش تعداد مهد کودک هاي شهري و روستايي اين شهرستان را 19 مورد برشمرد و گفت:503 کودک از خدمات اين مهدهاي کودک استفاده مي کنند.

در پايان اين جلسه فرماندار اسدآباد به همراه اصحاب رسانه و مديريت و برخي از کارکنان بهزيستي از مرکز توانبخشي ابن سينا ،کلينيک اجتماعي ،و يک مورد اشتغال زايي خانواده تحت پوشش بهزيستي بازديد ميداني کرده و نيز از يکي از معلولين تحت پوشش بهزيستي شهرستان سرکشي و دلجويي نمودند.