راه اندازي دانشگاه دي 8 به زودي در همدان

استاندار همدان در جلسه با داتو کوشاري دبير کل سازمان همکاري هاي اقتصادي گروه دي 8 بر راه اندازي دانشگاه دي 8 در همدان ماه هاي آينده تاکيد کرد. به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” مهندس نيکبخت در اين جلسه گفت: به انتخاب همدان در عنوان گردشگري آسيا و ميزباني از چهلمين اجلاس گردشگري جهان باعث شده […]

استاندار همدان در جلسه با داتو کوشاري دبير کل سازمان همکاري هاي اقتصادي گروه دي 8 بر راه اندازي دانشگاه دي 8 در همدان ماه هاي آينده تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه خبری”فردای همدان” مهندس نيکبخت در اين جلسه گفت: به انتخاب همدان در عنوان گردشگري آسيا و ميزباني از چهلمين اجلاس گردشگري جهان باعث شده است که در حوزه علمي و پژوهشي نيز به دنبال ارتقاء جايگاه استان همدان باشيم که راه اندازي دانشگاه دي 8 در همدان يک کار بزرگ علمي و ماندگار جهت توسعه علمي استان است.
استاندار همدان افزود: همدان از گذشته تا امروز در حوزه علمي و پژوهشي جايگاه بالايي داشته و امروز بوعلي سينا به عنوان يک چهره علمي در سطح جهان شناخته شده است و بايد دانشگاه هاي استان هم سطح اين چهره بزرگ علمي ارتقا پيدا کند.
مهندس نيکبخت اضافه کرد: همدان با دارا بودن دانشگاه ها، مراکز آموزش عالي، مراکز درماني و پزشکي جايگاه بسيار بالايي در کشور و بالاخص در منطقه غرب کشور دارد و به دنبال اين هستيم که همدان جايگاه ويژه اي در سطح دانشگاه ها داشته باشد.
وي گفت: از سال قبل با همکاري وزارت علوم و دانشگاه بوعلي سينا به دنبال راه اندازي اين دانشگاه درهمدان هستيم و به زوردي اين دانشگاه در همدان دانشجو مي پذيرد.
استاندار همدان گفت: همدان در مسير توسعه قرار دارد و ظرفيت هاي همدان را بايد به جها معرفي کنيم و در همايش اخير همدان ميزبان سفيران و نمايندگان 38 کشور بود و در ماه هاي آينده نيز دو رويداد بزرگ ديگر در همدان برگزار مي شود.
در اين جلسه داتو کوشاري دبير کل سازمان همکاري هاي اقتصادي گروه دي 8 ضمن اعلام آما گي جهت راه اندازي اين دانشگاه در همدان گفت: بسيار خوشحالم که به اين اثر تاريخي و فرهنگي سفر کردم و به زودي مقدمات راه اندازي اين دانشگاه در همدان را انجام خواهيم داد.
در سفر دبير کل دي 8 به همدان علاوه بر جلسه با مديران استان از دانشگاه بوعلي و ديگر مراکز دانشگاهي استان بازديد خواهد داشت.
گروه دي 8 شامل کشورهاي در حال توسعه از جمله ايران، اندونزي، ترکيه، پاکستان، بنگلادش، مصر، مالزي و نيجريه است.
در اين جلسه رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و رئيس دانشگاه بوعلي استان حضور داشتند.