شهرستان بهار میزبان جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب می شود

رئیس هیات سوارکاری استان گفت: جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب تیرماه امسال به میزبانی شهرستان بهار در مجموعه تفریحی و کردشگری شادی برگزار می شود. به گزارش “فردای همدان”، وحید برقعی با بیان این که همدان خاستگاه اسب اصیل عرب بوده است، اظهار می‌دارد: با فعالیت مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه در زمینه پرورش […]

رئیس هیات سوارکاری استان گفت: جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب تیرماه امسال به میزبانی شهرستان بهار در مجموعه تفریحی و کردشگری شادی برگزار می شود.

به گزارش “فردای همدان”، وحید برقعی با بیان این که همدان خاستگاه اسب اصیل عرب بوده است، اظهار می‌دارد: با فعالیت مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه در زمینه پرورش اسب اصیل، استان همدان به یکی از مهمترین پایگاه‌های تولید و پرورش اسب تبدیل شد و اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد شده و مهم‌تر اینکه به دنیا معرفی و شناسانده شده است.
وی عنوان می کند: پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو گذاشته‌شده که اصطبل این بانو در روستای ورکانه همدان که به‌عنوان نگین گردشگری روستایی شهرت یافته با چندین سال قدمت نیازمند توجه است و سواراکاران ایرانی تعصب خاصی روی خانم مری لیلی قراگوزلو دارند.
وی می‌افزاید: پرورش اسب اصیل مخاطبان خاص خود را دارد و از کشورهای حاشیه خلیج فارس تا جنوب ایران و استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، لرستان همدان، آذربایجان شرقی و غربی در حال حاضر در پرورش اسب اصیل فعال هستند.
برقعی با اشاره به پرورش نژادهای اصیل اسب در همدان می گوید: در استان همدان و در شهرستان رزن اسب‌های اصیل عرب پرورش می یابند و این مرکز تولید و پرورش اسب اصیل عرب با ۱۵ سال فعالیت یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز پرورش اسب اصیل عرب است.
وی عنوان می کند: همچنین در غرب همدان و منطقه اسدآباد و بخشی از نهاوند اسب‌های نژاد کرد پرورش داده می‌شود.
فرصت برای معرفی همدان2018

وی با بیان این که انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های گردشگری و اقتصادی همدان فراهم کرده است می‌گوید: هیئت سوارکاری همدان از این فرصت استفاده کرد و با نامه نگاری با فدراسیون نخستین بار میزبانی جشنواره ایکائو در زمینه مسابقه نمایش زیبایی اسب اصیل عرب را برعهده گرفت که این رقابتها در تاریخ 6 تا 8 تیرماه امسال با گرامیداشت نام و یاد مری لیلی قراگوزلو در جزیره شادی شهرستان بهار برگزار می‌شود.
برقعی عنوان می‌کند: تلفیق جشنواره بین‌المللی اسب اصیل به دلیل مخاطبین خاصی که دارد و به‌خصوص در حوزه گردشگری و رویداد همدان ۲۰۱۸ و برنامه‌های این رویداد می‌تواند یک اتفاق جدید در حوزه صنعت اسب و ورزش سوارکاری برای همدان و منطقه غرب پیش آورد.
رئیس هیات سوارکاری استان همدان تاکید می‌کند: در این جشنواره فعالان پرورش اسب اصیل عرب از کشورهای خلیج فارس و استان های فعال در این زمینه شرکت می‌کنند.و و سه داور از کشورهای آلمان، اتریش و هلند قضاوت این جشنواره را بر عهده دارند.
وی ادامه می‌دهد: مسئولان کشوری نیز ناظر فنی فدراسیون، گروه دامپزشکی، ضد دوپینگ فدراسیون و از کمیته تبارنامه کشوری بر این مسبقات نظارت دارند.
برقعی با اشاره به این که بیش از هفتصد فعال پرورش اسب در این جشنواره شرکت می‌کنند تاکید می‌کند: با این شرایط فرصت مناسبی پیش می‌آید که ظرفیت استان همدان در بخش پرورش اسب، سوارکاری و حتی ظرفیت های اقتصادی را به میهمانان معرفی کنیم.
وی می افزاید: گنجایش پذیرش تماشاگران حدود 5 هزار نفر است علاقه‌مندان می‌توانند ضمن تهیه بلیط در محل برگزاری جشنواره از تماشای مسابقات بهره‌مند شوند.
رئیس هیات سوارکاری استان تصریح می‌کند: خوشبختانه مسئولان استان شناخت لازم از اسب و اهمیت آن را دارند و در این مدت کم همکاری بسیار خوبی با مجموعه برگزار کننده دارندو امیدوارم میزبان خوبی برای این رقابتها باشیم.

انتهای پیام/