برگزاری 34 عنوان برنامه قرآنی و مذهبی در تالار قرآن همدان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان از برگزاری 34 عنوان برنامه قرآنی و مذهبی در تالار قرآن همدان خبر داد. به گزارش “فردای همدان”، حسن محمدی با بیان اینکه این مرکز تاکنون میزبان ده ها عنوان برنامه و رویداد بوده است، اظهار کرد: 34 عنوان برنامه قرآنی و مذهبی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در […]

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان از برگزاری 34 عنوان برنامه قرآنی و مذهبی در تالار قرآن همدان خبر داد.

به گزارش “فردای همدان”، حسن محمدی با بیان اینکه این مرکز تاکنون میزبان ده ها عنوان برنامه و رویداد بوده است، اظهار کرد: 34 عنوان برنامه قرآنی و مذهبی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در تالار قرآن است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌هایی چون محفل انس با قرآن دانشگاه بوعلی‌سینا و جهاد کشاورزی، برگزاری مسابقات قرآنی استانی با مشارکت سپاه انصارالحسین (ع) و میزبانی سی و سومین دوره مسابقات دانشجویان کشور از جمله این برنامه‌ها در مرکز همایش‌های قرآنی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: همچنین برنامه‌هایی نظیر جشن عبادت با شرکت یک‌هزار و 300 دانش آموز از 21 مدرسه استان، برنامه‌های میدانی و برپایی ایستگاه صلواتی در بلوار ارم در ایام مختلف سال به مناسبت‌های مذهبی با مشارکت موسسات و تشکل‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی بیان کرد: برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان با حضور 2 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به صورت همه روزه در تالار قرآن برگزار می‌شود.

محمدی یکی دیگر از فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز را راه‌اندازی مرکز کتابت قرآن کریم دانست و گفت: با استقرار مرکز کتاب قرآن کریم، توسط 115 نفر نسخ‌نویس، کل قرآن کریم به رشته تحریر درآمده و به نیابت از سوی مردم همدان به حرم حضرت علی (ع) اهدا شد و یک نسخه آن نیز برای بازدید عموم مردم در تالار قرآن نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌ها دارای کتابخانه و قرائت‌خانه نیز است، افزود: این کتابخانه 4 هزار نفر عضو فعال دارد که علاقمندان می‌توانند در قرائت خانه نیز عضو شده و مطالعه داشته باشند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری همدان با اشاره به اینکه 14 عنوان دوره آموزشی توسط واحد آموزشی مرکز در حال برگزاری است، یادآور شد: این دوره‌ها در بخش‌های حفظ، قرائت، روخوانی و دوره‌های هنری از جمله تذهیب و خط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/