هزینه درمان پروانه ای ها در تابستان بیشتر می شود

یک مادر بیمار پروانه ای در استان همدان می گوید: پسرم اشکان در تابستان به دلیل گرمای هوا بیشتر اذیت می شود و هزینه های او در این فصل سنگین تر می شود. مادر اشکان در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار می کند: امروز تولد اشکان است.او 7 خردادماه سال 1386 به دنیا آمده […]

یک مادر بیمار پروانه ای در استان همدان می گوید: پسرم اشکان در تابستان به دلیل گرمای هوا بیشتر اذیت می شود و هزینه های او در این فصل سنگین تر می شود.
مادر اشکان در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار می کند: امروز تولد اشکان است.او 7 خردادماه سال 1386 به دنیا آمده و از ابتدای تولد به بیماری پروانه ای مبتلا بوده است.
وی با اشاره به اینکه چشمان اشکان در ابتدای پروانه ای شدن با این بیماری درگیر بود، می افزاید: تا سه سالگی ما نمی دانستیم که چرا چشم های او زخم هستند و برای مداوای آن از همدان تا تهران، شیراز و اصفهان رفتیم.نمی دانستیم این بیماری درمان ندارد.
مادر اشکان با بیان اینکه برای درمان هزینه ها و مداوای چشمان پسرم مجبور شدیم ماشین سنگین پدرخانواده را بفروشیم، ادامه می دهد: هم اکنون شوهرم با ماشین دیگران کار می کند تا بتواند مخارجمان را تامین کند.
وی بیان می کند: چشمان اشکان که حالا 10 سال دارد بهتر شده اما انگشتان دستش رو به خم شدن هستند و کشاله های ران و زانوهایش به شدت زخم شده و او را اذیت می کنند.
مادر اشکان می افزاید: با آمدن تابستان و گرم شدن هوا پسرم بیشتر اذیت می شود و هزینه های درمان او بالاتر می رود تا جایی که باید در زمان های کوتاه پانسمان آن عوض شود.همچنین او باید از قطره اشک مصنوعی استفاده کند و هر دو هفته یکبار لنز پانسمانی خود را عوض کند؛ اینها برای ما هزینه های سرسام آوری دارد.
وی با بیان اینکه دارای دو فرزند است، ادامه می دهد: پسر اولم 18 سال سن دارد که به سربازی رفته است و تا هفته دیگر آموزشی آن تمام می شود.ما در تلاشیم که برای او معافیت بگیریم چراکه کمک خرج خانواده است و می تواند با کار کردن  به ما برای تامین هزینه های اشکان کمک کند.
گفتنی است: آرزوی اشکان که سفر به مشهد مقدس و داشتن ماشین کنترلی است با حمایت موسسه خیریه همرهان همای رحمت و همراهی مهندس حمید بادامی نجات، عضو شورای شهر همدان برآورده شد.

انتهای پیام/