مشارکت بانوان همدانی در رشته‌های آمادگی جسمانی چشمگیر است

رئیس کمیته آمادگی جسمانی همدان با اشاره به استقبال چشمگیر بانوان از آمادگی جسمانی گفت: رشته آمادگی جسمانی بیشترین فعالیت ورزشی بانوان همدانی را شامل می شود و نیمی از جمعیت بانوان ورزشکار استان به این ورزش می پردازند. به گزارش “فردای همدان”، فعالیت گسترده کمیته آمادگی جسمانی استان همدان در برگزاری دوره های مربیگری […]

رئیس کمیته آمادگی جسمانی همدان با اشاره به استقبال چشمگیر بانوان از آمادگی جسمانی گفت: رشته آمادگی جسمانی بیشترین فعالیت ورزشی بانوان همدانی را شامل می شود و نیمی از جمعیت بانوان ورزشکار استان به این ورزش می پردازند.

به گزارش “فردای همدان”، فعالیت گسترده کمیته آمادگی جسمانی استان همدان در برگزاری دوره های مربیگری و کارگاه های زیرمجموعه در سال جاری، تمجید همگان را به دنبال داشته است.

 

این کمیته به ریاست دکتر پوریا حصاری توانسته است در دو ماه گذشته 6 دوره مربیگری و کارگاه را در سطح همدان برگزار کند.

 

از ابتدای امسال تاکنون 6 دوره شامل 2 دوره مربیگری درجه سه، یکدوره کارگاه کانگو جامپ ، یک دوره کارگاه کار با دستگاه، یک دوره کارگاه بادی پامپ و توجیهی ایروبیک توسط این کمیته برگزار شده است.

 

رئیس کمیته آمادگی جسمانی همدان در این باره گفت: کمیته آمادگی جسمانی استان به عنوان یکی از کمیته های فعال کشور در راه اندازی رشته های جدید زیر مجموعه این کمیته از قبیل کانگو جامپ، بادی پامپ، جامپینگ فیتنس و….. غیره پیشتاز بوده است و علت این امر شیوه اطلاع رسانی صحیح و همچنین ایجاد فضای رقابتی بین مربیان آمادگی جسمانی و سعی در بروز رسانی اطلاعات بوده است.

 

حصاری بیان کرد: تاثیر مثبت تک تک اين رشته ها بر روی فاکتور های تخصصی آمادگی جسمانی نیز بی تاثیر نبوده است.

 

وی با اشاره به استقبال چشمگیر بانوان از آمادگی جسمانی گفت: رشته آمادگی جسمانی بیشترین فعالیت ورزشی بانوان همدانی را شامل می‌شود و نیمی از جمعیت بانوان ورزشکار استان به این ورزش می پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 13 هزار ورزشکار سازمان یافته در ورزش های آمادگی جسمانی در سطح باشگاه های استان فعالیت می کنند.

 

حصاری اضافه کرد: این تعداد بانوی ورزشکار در رشته های مرتبط با بدنسازی و آمادگی جسمانی در قالب یکصد باشگاه ورزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

 

وی یادآور شد: فعالیت روزمره این بانوان در آمادگی جسمانی و ایروبیک، کاربا دستگاه، بادی بالانس، تمرینات قدرتی و چربی سوزی است که در زیرشاخه های رشته آمادگی جسمانی انجام می شود.

حصاری با اشاره به اینکه ایروبیک در بین ورزش های آمادگی جسمانی بیشترین استقبال را از سوی بانوان ورزشکار نشان داده است، گفت: دلیل گرایش اغلب بانوان ورزشکار به رشته ایروبیک را ساده بودن و تحرک بیشتر این رشته است.

 

رئیس کمیته آمادگی جسمانی هیات ورزش های همگانی همدان اظهار داشت: بانوان ورزشکار فعال در رشته های آمادگی جسمانی زیر نظر 200 مربی کارآزموده و دارای مدارک بالای مربیگری تمرین می کنند.

 

وی تصریح کرد: البته با برگزاری دوره های متعدد مربیگری آمادگی جسمانی در سطح استان همدان، هم اکنون بیش از یک هزار و 500 نفر مدرک مربیگری دارند که اغب با تحصیلات کارشناسی تربیت بدنی و نیز مدرک درجه سه هستند.