کتابخانه‌های عمومی در بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیر گذارند

فرهنگ و هنر: فرماندار فامنین در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عنوان کرد: عملکرد کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قابل تقدیر است. به گزارش “فردای همدان”، سید مجید شماعی به تاثیرگذاری کتابخانه‌های عمومی در بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های هدفمند […]

فرهنگ و هنر: فرماندار فامنین در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عنوان کرد: عملکرد کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قابل تقدیر است.

به گزارش “فردای همدان”، سید مجید شماعی به تاثیرگذاری کتابخانه‌های عمومی در بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های هدفمند و جذاب و تجلیل از اعضای کتابخانه به ویژه اعضای کودک نقش چشمگیری در ماندگاری اعضا در کتابخانه دارد و برای این منظور اهدای کتاب و سایر محصولات فرهنگی بسیار مناسب است.

 

وی با اشاره به اینکه «تشکیل مرتب جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی کمک شایانی در زمینه ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشته است»، از عملکرد کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آورد.

 

دکتر عاطفه زارعی، در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های فرمانداری از کتابخانه‌های عمومی، بیان داشت: کتابداری باید جامعه محور باشد تا تمامی اقشار جامعه با اشتیاق به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده و کتابخانه‌ها با اقبال عمومی مواجه شوند.

 

وی با تاکید بر اهمیت ویژه فرهنگ، ادامه داد: خدمت رسانی به روستاهای فاقد کتابخانه و به ویژه روستاهای همجوار روستاهای دارای کتابخانه و برنامه‌ریزی برای اقشار مختلف چون زنان خانه‌دار و مراکز خاص از قبیل بیمارستان ها از جمله اهداف جامعه محوری است.

 

زارعی محور اصلی حرکت تمام جوامع پیشرفته را فرهنگ عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی بخصوص مطالعه و کتابخوانی طرح‌های خلاقانه و مناسبی در دست انجام دارد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این حمایت ها استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/