موضوع مصداق‌های رجل سیاسی تعیین تکلیف شود

سیاست: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس با اشاره به اینکه مصداق های رجل سیاسی تعیین شده از سوی شورای نگهبان به نوعی پیشنهاد است، گفت: این موضوع باید یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود. به گزارش “فردای همدان”، امیرخجسته در خصوص ارزیابی شروط مشخص شده از سوی شورای نگهبان برای […]

سیاست: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس با اشاره به اینکه مصداق های رجل سیاسی تعیین شده از سوی شورای نگهبان به نوعی پیشنهاد است، گفت: این موضوع باید یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

به گزارش “فردای همدان”، امیرخجسته در خصوص ارزیابی شروط مشخص شده از سوی شورای نگهبان برای رجل سیاسی،اظهار کرد: باید یادآور شد که در گذشته از شورای نگهبان خواسته بودیم نظرش را اعلام کند تا در لایحه جامع انتخابات موضوع رجل سیاسی تعیین تکلیف شود.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در همین خصوص تصریح کرد: این موضوع در مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش ها مورد بررسی قرار می گیرد و بر این اساس نظرات شورای نگهبان و نمایندگان را جمع بندی خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان وجود دارد، ادامه داد: بنابراین 11 شروطی که شورای نگهبان برای رجل سیاسی تعیین کرده خوب محسوب می شود اما در عین حال نظرات نمایندگان نیز اخذ خواهد شد تا برای تصویب در صحن علنی مجلس ارائه شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: موضوع مصداق های رجل سیاسی باید یکبار برای همیشه تعیین تکلیف شود تا در زمان انتخابات دیگر مشکلی پیش نیاید.

 

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخل کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: می توان گفت که 11 شرط شورای نگهبان نه کامل است و نه ناقص لذا به نوعی این مهم پیشنهاد شورای نگهبان است که باید پس از اخذ نظرات دیگر به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/