رمز تحقق اقتصاد مقاومتی ارتباط موثر صنعت و دانشگاه است

گروه اقتصاد: رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از راهکارهای مهم برای اقتصاد مقاومتی است.     به گزارش “فردای همدان”، رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تبریک روز صنعت به صنعتگران پرتلاش استان اظهار داشت: صنعت و دانشگاه باید درطول سال و به طور مستمر با هم در ارتباط باشند […]

گروه اقتصاد: رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از راهکارهای مهم برای اقتصاد مقاومتی است.

 

 

به گزارش “فردای همدان”، رئیس دانشگاه صنعتی همدان با تبریک روز صنعت به صنعتگران پرتلاش استان اظهار داشت: صنعت و دانشگاه باید درطول سال و به طور مستمر با هم در ارتباط باشند و دانشگاه صنعتی همدان همواره به دنبال تعامل جدی با جامعه و ارتباط با صنعتگران استان است اگرچه هنوز به رضایت مطلوب و کامل نرسیده ایم.

وی افزود: دانشگاه مرجعیت علمی است و باور ملی از دانشگاه‌ها نشأت می‌گیرد و امروزه توجه و  بها دادن به دانشگاه‌های صنعتی یرای رشد و پیشرفت کشور بسیار ضروری است

وی تصریح کرد: درواقع وظیفه دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های صنعتی کمک به توسعه کشور و ارتقای فرهنگ عمومی دانشجویان است و در دانشگاه صنعتی سعی شده به این موضوع به خوبی توجه شود.

دکتر نیلی شاه‌کلید توسعه و پیشرفت را آموزش دانست و گفت: قطعا دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه مدیران و صنعتگران آینده کشور محسوب می شوند و با آموزش و تربیت متخصصان توسعه و پیشرفت صنعتی کشور را رقم زد.

وی ادامه داد : در حال حاضر یک‌هزار و 595 دانشجو در دانشگاه صنعتی همدان مشغول به تحصیل هستند و سعی شده از با بهره‌گیری از اساتید قوی،‌ برجسته و باسواد و جذب بهترین دانشجویان به دنبال تولید نیروی انسانی مؤثر در استان و کشور باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: طرح بررسی توسعه صنعت استان و شناسایی چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت صنعتی و ارائه راهکارها در دست اقدام و بررسی می باشد و امسال برای نخستین بار سند راهبردی و برنامه عملیاتی دانشگاه تصویب می شود.

وي درخصوص چگونگي ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی از پایان‌نامه‌های دانشجویی که در ارتباط با مسائل و مشکلات صنعتی و تولیدی استان انجام شود، حمایت می‌کند و در همین راستا سال گذشته 15 تفاهم‎نامه همکاری با سازمان‌ها منعقد شد .

رئیس دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد : در کل ارتباط دانشگاه ها با صنعت در داخل کشور ضعیف است و امروز باید با پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و اقتصادی که مبتنی بر رقابت جهانی باشد صنعتگران را به سمت تعامل و ارتباط با دانشگاه ها پیش برد.

دکتر نیلی خاطر نشان کرد :اقدامات برای افزایش ارتباطات تاسیس شرکت های دانش بنیان به عنوان بهترین راه حل عنوان شده است و دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری برای فعال کردن شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

وی یادآور شد: ما رشته های در دانشگاه صنعتی داریم که با صنعت و معدن استان مرتبط است و  مهندسی معدن یکی از این رشته ها می باشد که با توجه به وجود معادن غنی این رشته دانشگاهی می تواند از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: علارغم وجود ۱۷۷۹ میلیون تن ظرفیت در معادن استان تنها سهم استخراج از معادن استان، ۱۶.۵ میلیون تن است که باید با استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص دانشگاهی این عرصه متحول شود و نقش بهره‌وری از معدن در استان معدنی ما افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مسئولیت دانشگاه پرورش نیروهای مستعد و با دانش در عرصه صنعت می باشد اما انتظار می‌رود نیروهای توانمند و با استعدادی که تربیت شده‌اند، مورد توجه مسئولان استان در عرصه‌های تولید و توسعه و اشتغال باشند.