غرفه سلامت در امامزاده عبدالله همدان برپا می شود

گروه جامعه: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برپایی غرفه سلامت در برخی بقاع خبر داد و ابراز کرد: امسال برای نخستین بار همزمان با طرح آرامش بهاری، شاهد برپایی غرفه‌های سلامت در راستای اجرای نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه خواهیم بود. به گزارش فردای همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیر […]

گروه جامعه: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برپایی غرفه سلامت در برخی بقاع خبر داد و ابراز کرد: امسال برای نخستین بار همزمان با طرح آرامش بهاری، شاهد برپایی غرفه‌های سلامت در راستای اجرای نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه خواهیم بود.
به گزارش فردای همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، شنبه، ۲۶ اسفند در جمع خبرنگاران با موضوع آرامش بهاری اظهار کرد: طرح آرامش بهاری برای هشتمین سالی متوالی از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام گرفته ۷ محل در برخی مساجد، حسینه‌های استان برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است، همچنین ۵۰ نفر از مبلغین بومی و اعزامی از قم مجری طرح آرامش بهاری خواهند بود.

مدیر کل اوقاف استان اضافه کرد: مهمترین برنامه مبلغان در طرح آرامش بهاری، اقامه نماز جماعت و پاسخ به شبهات و سوالات شرعی است، یکی دیگر از اقدامات مهم در بقاع متبرکه، برپایی خیمه‌های معرفت است.
کاروند ادامه داد: برپایی غرفه‌های مشاوره در حوزه خانواده و مسائل مذهبی و استفاده از اساتید دانشگاه در این حوزه‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی در بقاع و امامزادگان استان از برنامه‌های دیگر این ایام است.
وی از برپایی غرفه سلامت در برخی بقاع خبر داد و ابراز کرد: امسال برای نخستین بار همزمان با طرح آرامش بهاری، شاهد برپایی غرفه‌های سلامت در راستای اجرای نیات واقفین در سطح بقاع متبرکه خواهیم بود.
کاروند بیان کرد: امسال در راستای کمک به اشتغال جوانان در امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان، نمایشگاه فرهنگی هنری و صنایع دستی در قالب ۲۰ غرفه برپا خواهد شد یکی دیگر از اقدامات این مجموعه در نوروز ۹۷ برگزاری تور گردشگری مذهبی در سطح شهر است.
مدیر کل اوقاف استان یادآور شد: این تور مذهبی جهت معرفی هر چه بهتر امامزادگان واجب‌التکریم در شهر همدان و پیشینه پربار نیکوکاری و وقف در این شهر، از ۵ تا ۱۰ فروردین به صورت رایگان در همدان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه موقوفه بهاءالملک یکی از موقوفات بزرگ و شاخص شهر همدان است گفت: همزمان با تور گردشگری مذهبی، نمایشگاه وقف در محل موقوفه بهاءالملک دایر خواهد بود.
مدیر کل اوقاف استان عنوان کرد: تور گردشگری مذهبی با استفاده از یک دستگاه اتوبوس که با نمادهای گردشگری مذهبی و تبلیغات ۲۰۱۸ طراحی شده، سال ۹۷ اجرایی خواهد شد، گفتنی است اتوبوس این تور هر روز در محل امامزاده عبدالله(ع) آماده جابجایی مسافران خواهد بود.

برگزاری ویژه برنامه تحویل سال در بقاع متبرکه

وی بیان کرد: ویژه برنامه تحویل سال به همراه جشن بزرگ ۱۳ رجب و مراسم شهادت حضرت زینب(س) و امام هادی(ع) در برخی بقاع و امامزادگان شاخص استان برگزار خواهد شد، در این راستا گروه سرود نورالمهدی در ایام نزدیک با ۱۳ رجب، ۵ روز با اجرای روزانه ۴ سرود در امامزاده عبدالله(ع) اجرا خواهند داشت.
کاروند با بیان اینکه رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی مغتنم جهت معرفی هر چه بهتر بقاع متبرکه و موقوفات استان همدان است اظهار کرد: سومین جشنواره ملی عکس با موضوع وقف چشمه همیشه جاری و آمادگی این مجموعه جهت راه‌اندازی یک تور مذهبی جهت بازدید و آشنایی گردشگران خارجی و داخلی از بقاع متبرکه و موقوفات استان از برنامه‌های پیش بینی شده برای این رویداد بزرگ است.

برگزاری کنگره ملی شاهزاده حسین(ع) و امامزاده محمد(ع) در همدان در راستای رویداد ۲۰۱۸

این مقام مسئول با بیان اینکه استان همدان دارای ۶ الی ۷ سرای موقوفه است افزود: بازدید از سرا‌های موقوفه استان و برگزاری همایشی جهت معرفی ابعاد شخصیتی امامزاده شاهزاده حسین(ع) و امامزاده محمد(ع) در نزدیکی شهر سامرا به عنوان دو فرزند گرانقدر امام هادی(ع) از برنامه‌های دیگر این مجموعه در رویداد همدان ۲۰۱۸ خواهد بود.
وی با بیان اینکه مهیا ساختن زمینه سرمایه گذاری در موقوفات از دیگر مأموریت‌های اوقاف استان است گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان اعتبارات در حوزه سلامت هزینه شده است که ۲ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان آن متعلق به شهر ملایر است.

افتتاح ۴ دستگاه دیالیز خریداری شده

کاروند با بیان اینکه بیشترین هزینه درمان در خرید دستگاه دیالیز بوده است عنوان کرد: این مجموعه ۲۲ قلم جنس به بیمارستان‌ها کمک کرده است که از این میان می‌توان به خرید دستگاه اکوی قلب برای درمانگاه اعتمادیه، ۲ دستگاه دیالیز برای شهر اسدآباد و ۲ دستگاه دیالیز برای شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد.
مدیر کل اوقاف استان ادامه داد:

افتتاح ۴ دستگاه دیالیز خریداری شده برای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و تجهیز ۲ اتاق عمل، مغز و اعصاب و فک و صورت از محل موقوفات سیف الدوله در این شهرستان از دیگر برنامه‌های حوزه سلامت است.

وی افزود: از ابتدای بهمن ماه سال جاری از محل موقوفه سیف الدوله ۳۳۶ بیمار صحب العلاج در ملایر به هر یک با کمک هزینه مبلغ ۱میلیون و ۱۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تحت درمان قرار گرفته اند، در شهر همدان نیز به ۱۲۰ بیمار سخت درمان و ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار معمولی مساعدت شده است.

به گزارش فردای همدان، محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بیماران پروانه‌ای اظهار کرد: بیماری پروانه‌ای یکی از بیمارهای صعب‌العلاج است و در تلاش هستیم تا آن را به عنوان یک بیماری خاص معرفی کنیم در استان همدان ۳۳ بیمار پروانه‌ای شناسایی شده‌اند که تا جایی که امکان داشت( چراکه برخی از این عزیزان پرونده ندارند) به ازای هر فرد حدود ۱ تا ۱ ونیم میلیون تومان کمک شد.

وی افزود: ۱۲ بیمار تویسرکان را به مشهد مقدس اعزام نموده و حدود چند روز پیش ۳۰ سبد کالا حاوی ۴ کیلو گوشت گرم، گوسفندی و ماهی و همچنین سایر مواد غذایی مانند تن ماهی، برنج و… به ارزش ۵۰۰ هزار تومان توزیع کردیم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف در این سالها بین مردم بسیار بهتر و جا افتاده‌تر شده است گفت: تنها با یک بار اعلام در صدا و سیما برای وقف، خانواده‌ای منزل مسکونی خود در شکریه همدان را برای این بیماران وقف کردند. کسی که وقف می‌کند لازم نیست حتما متولی اوقاف باشد می‌تواند برای موسسه‌های خیریه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین کمک به این عزیزان کمک همگانی است بیان کرد: برای برنامه‌های آتی با صراحت نمی‌توانم سخن بگویم اما چیزی که از آن مطمئنم خدمات دندانپزشکی آنهاست چراکه کاری بس دشوار است و هر پزشکی حاضر به انجام این کار نیست.

کاروند در خصوص حق تحصیل این کودکان در مدارس عادی نیز اظهار کرد: امکان تحصیل با اداره آموزش و پرورش است من فقط می‌توانم بگویم هزینه تحصیل آنها پرداخت می‌شود.