80 تشکل جوانان در استان همدان فعالیت دارند

جامعه: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تعداد سمن‌های فعال در سطح استان را 80 سمن دانست و ادامه داد: از این تعداد 35 سمن در شهرستان‌ها فعالیت دارند. به گزارش “فردای همدان”، رسول منعم در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، جمعیت استان را یک‌میلیون و 738 هزار و 234 نفر دانست و اظهار کرد: […]

جامعه: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تعداد سمن‌های فعال در سطح استان را 80 سمن دانست و ادامه داد: از این تعداد 35 سمن در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

به گزارش “فردای همدان”، رسول منعم در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، جمعیت استان را یک‌میلیون و 738 هزار و 234 نفر دانست و اظهار کرد: 608 هزار و 531 نفر از جمعیت استان جوان هستند که از این تعداد 305 هزار و 998 نفر جمعیت دختران و 302 هزار و 532 نفر جمعیت پسران است.

 

وی به محورهای فعالیت در حوزه جوانان اشاره کرد و گفت: در بحث ازدواج و تعالی خانواده برنامه‌هایی شامل پیگیری وام ازدواج، تربیت مربی خانواده و فعال کردن مجمع خیرین ازدواج و… انجام شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به آمار ازدواج و طلاق طی 11 ماهه سال جاری در استان، بیان کرد: 14 هزار و 367 نفر ازدواج کرده‌اند و 3 هزار و 625 نفر نیز در این مدت از هم جدا شده‌اند.

 

وی به میزان تسهیلات پرداختی طی این مدت اشاره کرد و افزود: در مجموع به 29 هزار و 126 نفر مبلغ 291 میلیارد و 300 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

منعم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد، تصریح کرد: از اقدامات موثر در استان راه‌اندازی خانه‌های جوان در استان و شهرستان‌ها از جمله در همدان، کبودراهنگ، تویسرکان، نهاوند، فامنین و بهار بوده است؛ برگزاری دوره‌های علمی و تخصصی برای به روز کردن دانش سمن‌ها و جوانان در خانه‌های جوان برگزار شد.

 

وی تعداد سمن‌های فعال در سطح استان را 80 سمن دانست و ادامه داد: از این تعداد 35 سمن در شهرستان‌ها فعالیت دارند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید منعقد و مقرر شد بابت طرح‌های اشتغال‌زا تسهیلات قابل توجهی پرداخت شود که سقف آن 100 میلیون تومان با سود چهار درصد در استان تعیین شده که فرصت مناسبی برای ورود سازمان‌های مردم‌نهاد برای اشتغال طی سال آینده است.

 

وی راه‌اندازی 19 سمن جدید در ملایر را از مهمترین فعالیت سازمان‌های مردم نهاد برشمرد و یادآور شد: حمایت ویژه از راه‌اندازی سمن‌ها و طرح‌های آنها، همایش سمن‌ها و برگزاری دوره‌های توانمندسازی از جمله اقدامات در سمن‌ها بوده است.

 

منعم با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، اظهار کرد: سه جلسه استانی و 33 جلسه شهرستانی برگزار و 188 مصوبه خروجی این جلسات بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اوقات فراغت نیز استفاده از ظرفیت سمن‌ها بوده است، گفت: ارزیابی برنامه‌ها و سوق دادن برنامه‌های این سمن‌ها به سوی مهارت‌افزایی از دیگر اقدامات در این خصوص است؛ اهم فعالیت‌های فرهنگی در ورزش 34 مورد با ساماندهی فرهنگی فضاها و حمایت برنامه‌های مناسبتی و… بود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: در بخش توجه به تقویت ورزش قهرمانی استان، سال 96 سال پربار بوده و کسب 85 عنوان فراملی در 22 رشته و 665 عنوان انفرادی کشوری و 70 عنوان تیمی ره‌آورد ورزشکاران طی این مدت بود.

انتهای پیام/