ضرورت برجسته‌سازی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها

گروه جامعه: مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان البرز با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در دانشگاهها بولد شود عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در سطح دانشگاه ها به صورت دوره های ۶ ماهه نیز می تواند در جذب جوانان به قرآن موثر واقع شود. راضیه جمشیدی در اولین جشنواره کشوری رویش […]

گروه جامعه: مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان البرز با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در دانشگاهها بولد شود عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآن در سطح دانشگاه ها به صورت دوره های ۶ ماهه نیز می تواند در جذب جوانان به قرآن موثر واقع شود.

راضیه جمشیدی در اولین جشنواره کشوری رویش که به میزبانی همدان، در گفتگو با خبرنگار “فردای همدان”، اظهار کرد: این مجموعه در طول سال در حوزه آموزش روخوانی، روان خوانی، صوت و لحن، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم فعال است.

 

وی گفت: جهت استقبال و تشویق هر چه بهتر دانشجویان از برنامه‌های قرآنی کانون با هماهنگی‌های انجام گرفته با برخی اساتید دانشگاه دوره‌های قرآنی به عنوان کلاس‌های فوق برنامه برای دانشجویان برگزار می‌شود.

 

جمشیدی با بیان اینکه برای قرآن باید بیشتر از چیزی که در حال حاضر وجود دارد تلاش شود اضافه کرد: باید در همه زمینه‌های قرآن کار شود و تنها منحصر به برخی رشته‌های خاص قرآنی و افراد شناخته شده در این حوزه نباشد.

 

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور البرز ادامه داد: باید کلاس های قرآن در دانشگاه‌ها به صورت مداوم برپا باشد، ما در کشوری با نظامی اسلامی زندگی می کنیم که این خود حکم می‌کند توجه ویژه‌ای به مباحث و فعالیت های قرآن شود.

 

وی با بیان اینکه آیات قرآن باید به زیباترین شکل به تصویر کشیده شود عنوان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید تمام نهاد ها تلاش خود را در ایجاد انگیزه در جوانان جهت جذب آنان به قرآن به کار بندند و گام های مهم و موثری در این راه برداشته شود.

 

سلامت جامعه در عمل به قرآن است اما برای آن هزینه نمی‌شود

 

جمشیدی با بیان اینکه ایده های خوبی در حوزه جذب جوانان به قرآن دارم ابراز کرد: تحقق بسیاری از اهداف و اجرای ایده های قرآنی نیازمند هزینه و اعتبارات است که متأسفانه در این کشور برای همه چیز هزینه می شود به غیر از قرآن این در حالی است که سلامت جامعه در عمل به قرآن است.

 

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه پیام نور البرز با بیان اینکه راه جذب دانشجو به قرآن را باید دانست گفت: همانگونه که قرآن کریم خود می فرماید پیامبران برای بشارت و سپس انذار فرستاده شده اند حال ما می توانیم با بهره گیری از این آموزه قرآنی ابتدا با محبت و احترام با جوانان راه نفوذ در او را ایجاد کنیم.

 

رعایت ارزش های قرآنی از سوی قرآنیان باعث تفاوت مسئولین درتوجه به فعالیت های قرآنی نشود.

 

وی با اشاره به اینکه باید فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها بولد شود ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن در سطح دانشگاه ها به صورت دوره های ۶ ماهه نیز می تواند در جذب جوانان به قرآن موثر واقع شود، تشویق های مالی نیز در این راه می تواند مفید واقع شود.

 

جمشیدی بیان گرد: در این راستا باید مسئولین دانشگاهی نیز برای برنامه های قرآنی ارزش قائل باشند و رعایت برخی ارزش ها و اصول قرآنی از سوی قرآنیان را عامل سکوت آنها و پایمال شدن برخی از امتیازات قرآنیان و به تبع تفاوت در رشته قلمداد نکنند.

 

این مقام مسئول گفت: دانشجویان این دانشگاه در سه دوره از مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویی موفق به کسب رتبه اول در رشته حفظ شده است این در حالی است که در مسابقات استانی و دانشگاهی همواره از رتبه های برتر مسابقات قرآن بوده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مهسا جعفری