حسين‌آباد به‌عنوان روستاي دوستدار کتاب انتخاب شد

فرهنگ و هنر: سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري همدان از انتخاب روستاي حسين‌آباد کارخانه قند شهرستان بهار به عنوان روستاي دوستدار کتاب در چهارمين جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب کشور خبر داد.   به گزارش “فردای همدان”، ظاهر پور مجاهد با اعلام اين خبر گفت: امروز در مراسم پاياني اين جشنواره با […]

فرهنگ و هنر: سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري همدان از انتخاب روستاي حسين‌آباد کارخانه قند شهرستان بهار به عنوان روستاي دوستدار کتاب در چهارمين جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب کشور خبر داد.

 

به گزارش “فردای همدان”، ظاهر پور مجاهد با اعلام اين خبر گفت: امروز در مراسم پاياني اين جشنواره با حضور مقامات و فرهيختگان از دهيار ، رئيس شورا و مسئول کتابخانه روستاي حسين آباد تقدير خواهد شد.

 

وي افزود: جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب به‌منظور گسترش عدالت فرهنگي در سراسر کشور و پشتيباني از اقدامات انجام شده و طرح‌هاي ابتکاري در حوزه کتاب و کتابخواني و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط به اهميت کتاب در جامعه، در سطح روستاها و عشاير سراسر کشور برگزار مي‌شود.

 

سرپرست دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري همدان اضافه کرد: اين جشنواره از سال 1393 توسط معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همکاري مجموعه‌اي از دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي بنيانگذاري شده است و بر اين اساس هر سال 10 روستا يا آبادي عشايري به عنوان روستاها و عشاير دوستدار کتاب معرفي مي‌شوند. براي شرکت در اين جشنواره، روستاها بايد ضمن معرفي ويژگي‌هاي خاص فرهنگي و اجتماعي روستا، مجموعه فعاليت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرايي خود را براي تقويت زيرساخت‌هاي کتاب‌خواني و ترويج عمومي کتاب در روستا معرفي کنند.

 

وي ادامه داد:در دبيرخانه اين جشنواره پرونده بيش از 1300روستا مورد بررسي قرار گرفت و از ميان آن‌ها در چندين مرحله داوري چهل روستا به مرحله نيمه نهايي داوري راه يافتند  که روستاهاي حسين‌آباد کارخانه قند، شهرک سلگي و زاغه از استان همدان به مرحله نيمه نهايي راه يافته بودند که در نهايت از ميان 40 روستاي راه يافته به اين مرحله ده روستا از جمله حسين‌آباد کارخانه قند به عنوان روستاي دوستدار کتاب انتخاب شدند.

 

برگزيدگان چهارمين جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب همزمان با انتخاب چهارمين پايتخت کتاب ايران، هشتم اسفندماه جاري در تالار وحدت معرفي و تقدير مي‌شوند.

 

انتهای پیام/