وقف یک آپارتمان با نیت کمک به بیماران پروانه‌ای همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از وقف یک آپارتمان در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای برای نخستین بار در همدان با پیگیری‌های خبرگزاری فارس خبر داد. به گزارش “فردای همدان” و به نقل از خبرگزاری فارس، مردادماه بود که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در دفتر خبرگزاری فارس، موضوع […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از وقف یک آپارتمان در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای برای نخستین بار در همدان با پیگیری‌های خبرگزاری فارس خبر داد.

به گزارش “فردای همدان” و به نقل از خبرگزاری فارس، مردادماه بود که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در دفتر خبرگزاری فارس، موضوع بیماران پروانه‌ای و مشکلات درمانی آنها مطرح شد.

 

بعد از پیشنهاد خبرگزاری فارس به اداره کل اوقاف به منظور کمک به 2 بیمار معلول مبتلا به EB یا همان بیماری پروانه‌ای که با روزنامه زخم‌های خود را پانسمان می‌کردند، حجت‌الاسلام کاروند، رئیس این اداره کل آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد.

 

از آن پس به بعد اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان پیگیر مسائل بیماران پروانه‌ای بود و از محل نیت واقفین خیراندیش برای کمک به بیماران صعب‌العلاج کمک‌هایی را به این بیماران داشت.

 

البته طی مصاحبه‌هایی نیز درخواست کمک به بیماران پروانه‌ای از سوی خیرین می‌شد که اخیراً باخبر شدیم خانمی قبل از فوت منزل مسکونی خود را برای بیماران پروانه‌ای وقف کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در این راستا اظهار کرد: امروز آقا و خانمی با مراجعه به اوقاف عنوان کردند که مادر مرحوم آنها ربابه صادقیان؛ منزل خود را وقف بیماران پروانه‌ای کرده است.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه نیت واقف اجاره منزل به زوج‌های جوان و هدایت درآمد آن برای کمک به بیماران پروانه‌ای است، گفت: قسمتی از درآمد آن نیز صرف حفظ و نگهداری واحد آپارتمان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این آپارتمان 60 متری در خیابان هنرستان واقع شده و هنوز ارزش ریالی آن مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: چند ماهی است که اداره اوقاف استان از محل موقوفات برای بیماران پروانه‌ای هزینه می‌کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه این وقف؛ نخستین وقف در کمک به بیماران پروانه‌ای استان است، تصریح کرد: مصاحبه با رسانه‌ها در رابطه با اهمیت وقف و تشویق واقفان خیراندیش برای کمک به این بیماران نتیجه‌بخش بود و خوشبختانه امروز شاهد وقف منزل مسکونی برای کمک به این بیماران شدیم.

 

وی اظهار کرد: اگر تبلیغات متمرکز شود، اثرگذاری خوبی خواهد داشت چراکه امسال وقف‌های خوبی بر اساس نیاز روز جامعه صورت گرفته است.

 

کاروند گفت: خوشبختانه نگاه مردم تغییر یافته و به این نتیجه رسیده‌اند که وقف تنها ساخت حسینیه و مسجد نیست و می‌توان بر اساس نیاز روز جامعه قدم‌هایی برداشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با دعوت از خیرین در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای، گفت: این بیماری نه تنها خود بیمار بلکه خانواده آنها را درگیر کرده و جزو سخت‌ترین بیماری‌ها به شمار می‌آید که امیدوارم خیرین در این زمینه ورود کرده و کمک کنند.

انتهای پیام/